regelmatig druk op de borst met uitstraling arm | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:49 24/02/2015

regelmatig druk op de borst met uitstraling arm

Goede dag,

In november heb ik een acute infarct gehad en ik heb 3 stends gekregen, ik ben sinds die tijd meerdere malen terug geweest op de eerste harthulp waarbij ik de laatste keer eind januari met mijn cardioloog het vermoeden hebben gehad dat het hart spasmen zijn geweest.
Mijn medicatie is aangepast en ik slik nu voor mijn hart:
Acetylzalicylzuur, Ticagrelor, Amlodipine en voor de maag Pantoprazol
Begin februari heb ik zware bloedingen gehad van uit de darmen, waarbij mijn hb gehalte bij ontslag uit het ziekenhuis 6 was, de bloedingen zijn vermoedelijk door bijwerkingen van de medicijnen en slik nu na dit incident de volgende medicijnen extra:
Macrogol/Elektolyten, Algeldraat met een magnesiumzout, Diazepam en Tramadol/Paracetamol.

Nu is het volgende waar mijn vraag over gaat, ik heb met regelmaat stevige druk op de borst met pijnlijke uitstraling naar de linker arm, als de druk op de borst pijnlijk is gebruik ik een nitro spray.
De klachten hebben meestal een maximum duur van 5 minuten.
Waneer moet ik nu medische (spoed) hulp gaan vragen of moet ik met deze klachten naar mijn cardioloog toe gaan?

Met vriendelijke groet,
Chris van Arendonk
0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Beste Cris.
Wat vervelend voor je dat je zoveel klachten blijft houden. Het hebben van een laag HB gehalte is een uitlokkende factor voor het ontstaan van angina pectoris klachten echter dit is geen reden om de klachten niet serieus te nemen en ik zou u dan ook aanraden om uw cardioloog op de hoogte te brengen van de frequentie en de ernst van uw klachten. T.a.v. het inroepen van spoedhulp geldt dat wanneer de klachten niet zakken op de nitrospray u hulp moet inroepen.
Vriendelijke groeten

16:19 24/02/2015