Beste, Mag men krachttraining doen met een pacemaker of moet men bepaalde oefeningen vermijden? Ik heb intussen een 3-tal jaar een pacemaker (deed vroeger krachttraining) en ga veel lopen maar mis de krachttraining meer en meer …
U mag met een pacemaker gedoseerd krachttraining doen. Zorg dat u het rustig opbouwt en wees alert op irritatie van de pacemakerpocket. Geniet vooral lekker van het bewegen.
Heb je inmiddels ervaring met krachttraining ? ik heb sinds kort een pacemaker maar durf mijn oefeningen met halters ed. niet zo goed op te pakken. Welke oefeningen met dumbbels kan ik doen voor borst en schouders ?
ik heb een ablatie ondergaan, is goed gelukt maar af en toe, meestal rond een uur of 7 savonds, gaat mijn harte weer ff op hol duurd nooit lang maar ik ...
Goedenavond,Ik ben 75, vrouw, in 2005 geopereerd vanwege een lekkende mitralisklep. Daar hebben ze toen een plastiek om gezet. Inmiddels is deze klep weer mild tot matig gan lekken. Ook ...
Mag men krachttraining doen met een pacemaker of moet men bepaalde oefeningen vermijden?
Ik heb intussen een 3-tal jaar een pacemaker (deed vroeger krachttraining) en ga veel lopen maar mis de krachttraining meer en meer …
Je moet Inloggen om te reageren
Francine Steerneman
U mag met een pacemaker gedoseerd krachttraining doen. Zorg dat u het rustig opbouwt en wees alert op irritatie van de pacemakerpocket.
Geniet vooral lekker van het bewegen.
15:14 25/02/2015
ArjanB
Heb je inmiddels ervaring met krachttraining ? ik heb sinds kort een pacemaker maar durf mijn oefeningen met halters ed. niet zo goed op te pakken. Welke oefeningen met dumbbels kan ik doen voor borst en schouders ?
14:43 19/03/2017