Allergie pacemaker | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:27 26/02/2015

Allergie pacemaker

Ik ben drager van een pacemaker zins een klein jaar
Eigenlijk slijk na het plaatsen van de pacemaker kreeg ik last van heel veel vocht ophoping in mijn hele lichaam .
Artsen zeiden tegen mij dat het niet aan mijn pacemaker ligt of kon liggen .
Nu bijna een jaar verder zijn de klachten er nog .
Na heel veel testen op van alles en nog wat wisten ze het nog niet .
Nu krijg ik een allergie test op de materialen waar de pacemaker van gemaakt is .
Hoe groot is de kans dat het daad werkelijk een allergie is .
En heeft een van jullie er wel eens mee te maken gehad of van gehoord

Mvg Martin ijdo
0
9

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Allergie op het materiaal waarvan de pacemaker gemaakt is, is extreem zeldzaam , maar komt wel voor. Ik moet in de literatuur zoeken wat daarvan de verschijnselen zijn. Ik kom er over enkele dagen op terug.

00:08 27/02/2015

johannaxx

Het is extreem zeldzaam,maar het komt voor
Er is hier ook al een vraag over gesteld,en deze vrouw bleek dus heel allergisch voor veel materialen vd pm
Ze heeft zojuist een andere pm,nu afwachten
Je kunt haar verhaal lezen op het forum pacemakerdragers,ze heet Tineke

10:37 27/02/2015

Albert Meijer

De verschijnselen van allergie voor de materialen van de pacemaker lijken op die van infectie: i.h.b niet genezen van de wond. De diagnose wordt dan gesteld door negatieve kweken van het wondgebied in combinatie met positieve allergische reacties op 1 van de materialen van de pacemaker.
Verschijnselen zoals u die beschrijft heb ik niet kunnen vinden, en hebben dus waarschijnlijk een andere achtergrond

22:06 27/02/2015

tineke floris bankras

ik ben dus zwaar allergisch voor mijn pacemaker voor de stoffen in de titanium maar ook voor de epoxyhars die er aan zit
Heb hier dus jaren mee lopen emmeren 6 jaar en ben nu 2 feb voor de zesde keer geopereerd heb nu mijn derde pacemaker en bij de vorige is er ook een draad vervangen die had breuk
Heb eindelijk door de pacemakerdragerssite een tip gekregen en heb de cardioloog in het AMC moeten overtuigen van mijn klachten ben toen bij allergologie in het VU beland en er kwam een indrukwekkende lijst van allergieën uit nu heb ik sinds bijna 4 weken een pacemaker die speciaal voor mij is gemaakt met een inerte coating in Amerika
ook ik hou vocht vast
slecht lopen
uitslag op handen en voeten
altijd heel erg moe
metaalsmaak in mijn mond
tintelingen
hoge en daarna weer en nog steeds lage bloeddruk
pacemaker was telkens met 5 maanden uit de pocket en zorgde voor veel pijn en kramp(leek op een hartaanval)
heel veel ritme stoornissen
kon bijna geen trap of steile helling op ivm geen lucht
maar medische gezien werkte de pacemaker goed volgens de metingen alleen werd ik steeds zieker en zieker
en ik hoop dat alle ellende nu eindelijk mijn lijf gaat verdwijnen en krijg ik een beter leven
voor de lange afstand zat ik in een rolstoel die ze moeten douwen voor mij
ik ben nu 48 jaar en heb 6 zware jaren achter de rug
als je meer over mij wil weten of lezen zie
www.pacemakerdragers.nl bij de topic pacemaker uit de pocket gescheurd
als je meer wil weten
wens je onwijs veel sterkte in je moeilijke strijd

11:17 28/02/2015

tineke floris bankras

zouden jullie mijn mail adres kunnen verwijderen aub heb mailontvangen

18:03 28/02/2015

• meer