Ik kamp met hartoverslagen of hartkloppingen, wanneer ik in een linker zijligging lig: | Forum

Terug

Forum

09:32 03/03/2015

Ik kamp met hartoverslagen of hartkloppingen, wanneer ik in een linker zijligging lig:

5
8

Je moet Inloggen om te reageren

Luc Wey

Deze vraag had ik enige tijd geleden gesteld idd, hij zou bij de polls komen was aangegeven. Leuk dat dat gedaan is.
Ik heb inderdaad last van overslagen als ik op links in bed lig of op links leun op de bank.

Ik heb een jaar geleden een kunstklep gekregen.

Zo te zien wordt de ervaring gedeeld. Ik ben benieuwd naar reacties.

17:13 12/03/2015

johannaxx

Ik heb ook wel eens last dat ik de pm voel pacen als ik op de linkerkant lig
samen met pm technicus deze houding nagebootst in het ziekenhuis,en idd het was de pm die ik voelde bij pacen,instelling is toen iets gewijzigd maar ik voel het soms nog wel..,dan maar weer omdraaien want het houdt je wel uit de slaap

18:51 13/03/2015

roberto

Als ik naar bed ga en direct op mijn linkerzij ga liggen, dan kan het al snel een boezemfribrilleren worden. Ziekenhuis, cardiologen, zeggen dat ze dat nog niet meegemaakt hebben. RAAR.

20:57 11/10/2015

May

Heel herkenbaar. Ik krijg ook meer overslagen en ritmestoornissen. Later op de nacht lukt het vaak wel even.

15:23 22/10/2015

Ja Precies

Dit is zeer herkenbaar. Terwijl ik geen pacemaker heb, moet ik echt oppassen om op mijn linkerkant te gaan liggen want ik heb er al een paar keer atriumfibrilleren door gekregen. Daar gingen altijd extrasystolen aan vooraf. In het ziekenhuis hebben ze mij wel eens verteld dat het niets uitmaakt. Maar daar geloof ik niet meer in. Dat atriumfibrilleren ging meestal wel van zelf over maar soms moest ik toch naar het ziekenhuis voor een cardioversie. Ook geen ramp, maar wel zonde van je tijd en als het niet nodig is, vind ik het ook vervelend voor het ziekenhuis. Aangezien ze dan weer van alles moeten regelen onder andere een anesthesist, terwijl er ondertussen mensen met bijv. infarcten binnenkomen op de Eerste Harthulp.
Wel vervelend want ik slaap nu eenmaal het lekkerst op mijn linkerkant. Dat is altijd al zo geweest. Mijn vriendin slaapt altijd op rechts en zo konden we altijd wat meer samen zijn voor het slapen. Ik probeer nu zoveel mogelijk rechts te liggen want plat op mijn rug of buik, dan slaap ik niet. Het zal vast wel wennen.

07:51 27/11/2015

• meer