hartritme | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:44 12/03/2015

hartritme

ik heb al tijd vage klachten rond hartslag hoog en laag ..
begon jaar terug soms aanvallen van snelle hartslag 180slagen gemiddeld stopt tamelijk snel terug dan naar cardioloog geweest ecg was goed buiten rechterbundeltakblok en linker posterieure fasciculaire blok cardioloog zij geen probleem te zijn door dat men klachten bleven hebben we efo gedaan was heel normaal zijden ze heb me er dan bij neergelegt dacht stress ofzo , nu gisteren wandeling op strand sloeg hart terug op hol 217 slagen op men hartslag metr zakte direckt weer naar 170 ziekenwagen gebeld daar aangekomen alles teug normaal mocht tevens naar huis wel was men bloeddruk hoog van de stress zijden ze , toen ik thuis kwam had was ik misselijk en overgeven wel was men hartslag al terug normaal , vraag me af als ze nieks gezien hebben op efo wat is die 217 dan ben nog maar 22jaar
0
6

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik interpreteer uw klachten als volgt: hartritme gaat acuut van normaal naar zeer snel en dat stopt ook weer acuut.
Gezien uw jonge leeftijd is het zeer waarschijnlijk dat u een zogenaamde supra-ventriculaire tachycardie (SVT) heeft. Dit betekent zoveel als een ongevaarlijke ritmestoornis. Deze SVT omvat een aantal types, zoals AVNRT en WPW. Als regel zijn die prima met een catheter-behandeling te blijvend te behandelen.
De aanvallen duren bij u kort; als ze langer zouden duren, probeer dan een ECG te laten maken, door ambulance of op een Eerste Hulp.
Deze SVT's komen juist bjij jonge mensen voor en in Eindhoven behandelen we ze dagelijks.

07:58 13/03/2015

Luc Wey

ik heb dat feit ook vaak gehad: hartslag op 150 en dan kwam ambulance of kwam ik bij dokterspost en dan was het weg. Zo irritant. Ik heb toen meerdere keren voor meerdere dagen een holteronderzoek gehad; zo'n kastje met touwtje om je nek met draden naar plakkers op je borst. Toen werd idd boezemfibrilleren geconstateerd. Ik moest toen ook noteren wat ik aan het doen was (mate van inspanning denk ik?). En aantal keren wel degelijk als ambulance kwam of als ik bij eerste hart hulp kwam dat het wel degelijk nog gaande was. Meerdere malen cardioversie gehad toendertijd.

Het mag ongevaarlijk ritmestoornis zijn, maar superirritant is het wel. Ik kon aan het einde niets meer doen. Dagelijks last van. Gelukkig ben ik geopereerd.

08:30 13/03/2015

Luc Wey

oh ja, ik ben 37

08:31 13/03/2015

lennert couwelier

heb ook al 2 keer holteronderzoek gehad van week nooit nieks had heb het soms maand niet dan weer wel het is angstig 217slagen geen pretje en heb nog eens astma ook voelt niet leuk aan heb vandaag gebeld naar cardioloog voor afspraak hopelijk wordt dit snel op gelost wandt begint men dagelijks leven t invloeden vraag me af waarom hebben ze dat niet gezien via efo onderzoek

09:43 13/03/2015

lennert couwelier

als je zon aanval krijgt boven de 200wat is beste dat je kan doen om te latn zakken terug sommige zeggen gaan wandelen maar aan 217 zoals vorige keer kan ik nietmeer prettig wandelen , mijn cardioloog is op congress in amerkia dus maar 20maart afspraak waarshijnlijk zie echt er tegen op als ik weer dat krijg .. de angst voor harstistand ofzo is er dan dreckt

19:06 13/03/2015

• meer