Saunabezoek en stijgen/dalen in vliegtuig met stent | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:10 01/04/2015

Saunabezoek en stijgen/dalen in vliegtuig met stent

Ik heb ergens gelezen (ik meen op de site van een ziekenhuis) dat het niet verstandig is om met een stent in de sauna te gaan zitten. Geldt dat voor de rest van je leven of alleen de eerste periode en hoe lang duurt die? En geldt het ook/juist voor infrarood sauna's?

En is het ‘normaal’ dat je met een stentje in je lijf last kunt krijgen van een drukkend gevoel op je borst bij het stijgen en dalen in een vliegtuig? Ik heb het de afgelopen maanden een paar keer gehad (het akelige gevoel hield meer dan een dag aan) en daarna verdween het weer. Toeval of wetenschappelijk te verklaren?

BVD voor reacties.

Anneke
1
7

Je moet Inloggen om te reageren

Burhe019

Beste Evelin. Je kunt met een gerust hart naar de sauna met bloed verdunners.
Alleen moet je hier geen gebruik van maken de dag voor de inr meting. Dit kan een vertekend beeld geven.

Mvg.
Wiel.

11:01 29/03/2016

Pim Tonino

Om de discussie op scherp te houden:

- saunabezoek met bloedverdunners kan gewoon
- de heer Beckers gaf aan in de lucht last te hebben gekregen van het hart, 20 maanden na plaatsen van een oplosbare stent. Niet fijn. Er was blijkbaar een probleem met uw stent, want u kreeg 20 maanden na plaatsing een hartinfarct. Dat stentprobleem is zeker niet te wijten aan het vliegen. Wat ik wil zeggen is dat uw stent al in de ‘problemen’ was tijdens uw vliegreis en de vraag is dus of die eerste tekenen niet ook op de grond hadden kunnen ontstaan? Wetenschappelijk is er geen bewijs voor een relatie tussen vliegen en klachten van pijn op de borst. Dit even ter geruststelling.

09:23 01/04/2016