hartritmestoornis en pijn in linker schouder, arm | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:57 11/05/2015

hartritmestoornis en pijn in linker schouder, arm

Gisteren weer een aanval gehad, wat me opviel is dat ik ook pijn kreeg in mijn linkerarm en op de schouder, het was een soort spierpijn gevoel. de aanval duurde twee uur. Hoort dit ook bij de verschijnselen.
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Ik weet niet precies wat h bedoelt met een aanval. Als dat een sterk verhoogd hartritme is, en er daarbij pijn optreedt, zal elke cardioloog zich afvragen of er mogelijk zuurstoftekort is. Dat kan er zijn door een heel hoge hartfrequentie, maar ook door de aanwezigheid van kransslagader vernauwingen bij een minder hoge frequentie.
Dus zal i.h.a. daarop ook vervolgonderzoek gericht zijn. Een inspanni ngstest ligt dan het meeste voor de hand als eerste stap.

00:21 12/05/2015

Myriam TORFS

Hallo, ik heb dat symptoom ook als ik ga wandelen maar dat komt omwille van een pijnlijke rug, ook, ik heb scoliose, lordose en kyphose, en dat geeft enorm veel spierpijnen, als ik ga wandelen,krijg ik pijn in mijn linker schouder ook…nu heb ik in juni een cryo-ablatie ondergaan, heb ik daar minder last van, het gebeurt nog soms, maar dan komt het omdat ik een schoudertas draag ( die om mijn nek gaat…) de druk komt dan opzetten

ergens in je rug, tussen de schouderbladen, lopen de zenuwbanen,dat zijn de zenuwbanen die naar en van jeh art lopen, dit vertelde ooit een osteopaat tegen me…, als je pijn hebt in je rug, kan dit voorkomen dat door die rugpijn, je spieren, zenuwen daartussen gaan spanningen geven….dat heb ik nu meer omwille vd cryo-ablatie( dit is de nieuwste behandeling bij ons in België, je hebt de oudere behandeling , " frequentie- behandeling, en hier gaat men weefsel branden in je hart, bij een cryo-ablatie, bevriest men het weefsel, en heeft volgens onze cardiologen, minder bijwerking dan de oudere behandeling.

Door de vele aanvallen van een AF, heb ik na twee jaar beraadslagen, toch ingestemd met een cryo-ablatie, en ben zeer blij het gedaan te hebben, maar ik was ontzettend bang voor de ingreep. nadien, moet ge bloedverdunners nemen, één maand, dan afbouwen met de hartmedicatie, het enige waar ik soms nog last van heb, is heesheid in de keel bij veel praten, dat komt vd intubatie, zegt de cardioloog, en sommige mensen hebben daar langer last van, dan anderen…

21:07 01/11/2016