NIEUWE FUNCTIONALITEITEN HART.VOLGERS | Forum

Terug

Forum

13:01 18/06/2015

NIEUWE FUNCTIONALITEITEN HART.VOLGERS

Vanaf vandaag staat de vernieuwde en verbeterde versie van Hart.Volgers online.
In deze versie vind je nieuwe visuals, betere deelbaarheid van discussies en artikelen en suggesties voor het lezen van voor jou interessante artikelen.

Daarnaast vind je:

- Emoticons.
- Meest bekeken forum berichten.
- Meest populaire forum berichten.
- Social media berichten overzichtelijk weergegeven.

We zijn heel benieuwd wat jij van de vernieuwde Hart.volgers vindt.
Er is hiervoor een speciale poll aangemaakt.
1
3

Je moet Inloggen om te reageren

Dick Derksen

alblatie behandeling achter de rug tot nu toe geen aanval meer gehad. Ik hoop dat het zo blijft

19:40 18/06/2015

RS

Sinds een aantal maanden ben ik bekend met een inappropriate sinus tachycardie met mogelijke oorzaak disfunctie zenuwstelsel.
Mijn hartslag schiets tijdens minimale inspanning (rustig wandelen) maar soms ook bij zitten of slapen van 60 bpm naar 170 bom en soms tot boven 200 bpm.
Ik slik nu betablokker en hierbij gaat basis hartslag wel naar 60-70 maar blijft de tachycardie doorbreken. Gevolg oververmoeidheid, slecht slapen en niet kunnen werken omdat ik bij de minst geringe inspanning doodmoe ben. EFO onderzoek gaf IST als conclusie maar geen ablatie. Holter laat fors stijgende hartslag zien zonder echte hartritmestoornissen maar wel enorme versnelling. Grequentie neemt toe.
- wie kent cardioloog met veel expertise? Mogelijk oorzaak virus
- kan er ablatie van sinusknoop plaatsvinden en plaatsing pacemaker als disfunctie zenuwstelsel oorzaak zou zijn?
- wie kan advies geven over revalidatie en aanpak rond disfunctie zenuwstelsel?

21:14 18/08/2017

Denise de Schoone

Dag RS, we hebben deze vraag niet bemerkt, omdat deze onder een “aparte” melding staat over de upgrade van de site. Als u het plaatst onder de rubriek “ vraag het ons” dan wordt u gelijk bemerkt en geholpen. Maar we hebben een antwoord gekregen van dr. Dekker, zie hieronder wat hij schrijft.

Inappropriate sinus tachycardia kan inderdaad zeer hinderlijke klachten veroorzaken. Eerder is er veel aandacht voor geweest op deze website. De oorzaak is onbekend.
In het Catharina ziekenhuis hebben we meerdere malen getracht om het te ableren; de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de resultaten wisselen. Soms hielp het goed, soms niet, maar we hebben ook wel eens een pacemaker moeten implanteren.
Er is geen echte expert in Nederland; ik adviseer u wel om de controle te doen in een groot hartcentrum, waar ook ablaties plaatsvinden.

Dr. Lukas Dekker, cardiologist
Catharina Hospital
Eindhoven, The Netherlands

14:41 13/09/2017