Aneurysma | Forum

Terug

Forum

00:00 01/01/2012

Aneurysma

Lees hier alles over: Aneurysma
2
9

Je moet Inloggen om te reageren

klaas bruinsma

Hallo,

Bij toeval hebben ze een aneurysma ontdekt (aorta) afgelopen februari.
2 weken terug controle gehad echo was hetzelfde als in februari 51 mm.
Maak me erg zorgen ovet, mocht graag hardlopen en krachtraining.
Cardioloog raad kracht training af , maar hardlopen kon wel .
Kun je gewoon 3x per week hardlopen? In het overzicht stond van wel , maar durf het eigenl7jk niet zo goed meer.

21:40 23/11/2015

Hans Post

U schrijft niet waar het aneurysma zit: in uw borst of in uw buik? Bij patiënten met aorta-aneurysma's wordt vooral inspanning waarbij m.n. de bloeddruk hoog oploopt afgeraden, zoals bij een ‘statische’ sport als krachttraining. ‘Dynamische’ sporten zoals langeafstandslopen gaan met minder extreme bloeddrukstijgingen gepaard en worden over het algemeen wel toegestaan.

11:40 01/12/2015

Funs Steegh

Hallo,

02/02/2015 geopereerd aan aorta dissectie type a.Veel geluk gehad.Herstel liep aanvankelijk op wat ongemakken na redelijk goed.Bij de Hart revalidatie kreeg ik t advies om er maar flink tegenaan te gaan om weer conditie op te bouwen.Conditie nam weer toe en bij een contrôle in juli/augustus zag alles nog goed uit.en kreeg te horen om over een jaar weer te komen voor contrôle.Alleen druk op de borst bij inspanning,maar dat kwam volgens de cardioloog door de impact van de operatie en ik moest nog ff doorzetten.
Eind oktober november kreeg ik bij t heel erg langzaam hardlopen steeds meer problemen.Naar de huisarts en na bloedonderzoek waarbij alles oké was weer doorgestuurd naar de cardioloog.
Eindelijk dan 28 december bij de cardioloog en die zei dat sommige mensen 100 % en sommige mensen maar 50 % herstellen en ik een hele zware operatie had gehad.Er werden voor de zekerheid onderzoeken gepland en eind januari bleek een kransslagader vernauwing en weer een aneurysma net achter het gerepareerde gedeelte(dit was niet normaal volgens hem).Doorgegeven aan Maastricht om met spoed een operatie in te plannen.
Na 3 weken moest ik naar Maastricht AZM om nog een extra CTscan te maken om nog iets goed te bekijken.Een week later zelf gebeld en de arts zei in eerste instantie dat er over 2 weken met een team naar de scan zou worden gekeken en het aanwezige aneurysma over een maand of 5,6 weer zou worden bekeken.Ik vroeg toen waarom er dan in Venlo spoed op stond en ze besloot toen om de scan eerder te bekijken.2 uur later belde de arts al terug,ze had met een collega ff de scan bekeken en ook nog een lekkage bij de prothese aan het hart geconstateerd en een operatie was al meteen gepland.Op 16-02-2016 intake gesprek en daar bleek ook nog dat de aorta tot helemaal onderin gescheurd is.25-02-2016 wordt ik geopereerd.Prothese komt meteen aan het hart ,daardoor wordt ook de aortaklep vervangen(die nog goed was) en als ze t goed kunnen zien wordt een bypass geplaatst.
De aorta wordt in de toekomst regelmatig gecontroleerd en misschien later nog aangepakt..
Ik was heel tevreden over iedereen en alles en ze hebben tenslotte mijn leven gered,maar de laatste tijd krijg ik toch het gevoel dat de nazorg niet goed is geweest en ik te hard aan het werk ben gezet waardoor deze problemen zijn ontstaan.Ze kunnen tegenwoordig zoveel,maar communiceren blijft moeilijk.
Ik heb regelmatig gevraagd of er en kans was dat zoiets nog een keer zou gebeuren,maar dat was vrijwel onmogelijk.Ik lees nu weer meer op internet en zie toch dat er meer mensen die problemen met de aorta hebben er vaak later weer last van krijgen.Is de cardioloog dan wel de juiste persoon voor de nazorg vraag ik me ook wel eens af!

12:58 22/02/2016

Francine Steerneman

Beste Funs, je verteld een heel indrukweekend en heftig verhaal en ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een deuk heeft gekregen.
Je vraagt of de cardioloog de juiste persoon is en ik denk dat dit wel zo is. Het is natuurlijk wel erg belangrijk dat er vertrouwen is en daarom is het goed om dit goed te bespreken met uw cardioloog. Ik wens u veel sterkte met alles wat komt

12:40 26/02/2016

Funs Steegh

Hallo,

Operatie geslaagd!
Bijna 3 weken geleden Aorta gerepareerd,een nieuwe Aortaklep gekregen en een bypass gekregen.Alles goed verlopen en herstel gaat volgens verwachting.

Groet,

Funs Steegh

19:53 16/03/2016

• meer