Hartrevalidatie | Forum

Terug

Forum

00:00 01/01/2012

Hartrevalidatie

Lees hier alles over: Hartrevalidatie
0
4

Je moet Inloggen om te reageren

JO2409

Heb 8 dagen geleden een hart operatie gehad en men heeft 3 bypasses geplaatst. Voel me goed. Hoeveel mag je wandelen en waar moet je opletten om niet TE veel te doen?
Moet je overdag nog “ plat” liggen om te rusten of kan het ook zittend.

13:41 10/09/2015

Johan Sanca Caenen

Ik heb na mijn operatie 45 revalidatie beurten (cardio) gedaan in het ReGo centrum, ondertussen heb ik nu thuis ook een hometrainer en crosstrainer om de cardio thuis verder te zetten. Ook heb ik voordien altijd met zware gewichten getraind (sterkste man competitie) en ik ben nog altijd dankbaar dat ik deze hobby gewoon kan verderzetten na vervanging van de mitralisklep, echt dikke chapeau voor de hartchirurgen en voor hetgeen ze in staat zijn om te doen tegenwoordig

14:52 01/06/2016

Marianne van Dongen

Twee jaar geleden is bij mij (vrouw van inmiddels 62 jr) stabiele coronaire spasmen geconstateerd. Begin 2015 heb ik 8 weken hartrevalidatie (cardio en sport em spel) gedaan in het Haga ziekenhuis in Den Haag, de eerste weken 3x per week en daarna 2x. Ik vond het zwaar in het begin, maar ook ontzettend leuk en mijn conditie ging goed vooruit. Je sport met een kleine gemengde groep “lot”genoten en we hebben naast het intensieve programma ook heel veel met elkaar gelachen. Begin dit jaar werd mij het nazorgprogramma van 3 maanden, t.w. hartfitt, in hetzelfde ziekenhuis aangeboden. Fitness en sport en spel ook onder begeleiding van een cardio fysio therapeut. Heb daar ondanks dat ik al veel aan bewegen deed dankbaar gebruik van gemaakt en weer genoten van het sporten en veel gelachen. Je leert ook meer wat je grenzen zijn, daar had ik nog wel eens mijn twijfels over. Ik durfde bijvoorbeeld niet meer een spurt in te zetten als ik de tram wilde halen, maar nu wel. Inmiddels zijn de 3 maanden voorbij en heb ik weer voor 3 maanden “bijgeboekt”. Als je een wat uitgebreidere aanvullende verzekering hebt dan wordt de cursus vergoed. Het is een lang verhaal geworden, maar hoop dat ik mensen die nog aarzelen over de streep heb kunnen trekken. Veel succes!
Hartelijke groet van Marianne

15:16 23/06/2016

Myriam TORFS

hallo, op 16/6/2016 heb ik een PVI ondergaan, om hartritmestoornissen te genezen. PVI staat voor Pulmonale Vene Isolatie, ook wel ablatie genoemd. met deze behandeling wordt er rond de longaders een muurtje gebouwd, bevroren zeg maar…bij sommige patiënten is dat één keer, bij anderen moet dit vele keren overgedaan worden…
daar ik op een tweede verdiep woon, zonder lift, is het voor mij moeilijk om naar boven terug te gaan, met de trap. tot op 1 gaat en terug, zonder te veel moeite, maar eens tot gelijkvloers, lukt het me nog moeilijk terug omhoog te gaan. morgen komt een kinesist mij oefeningen geven, voor de conditie terug op peil te houden, heb ook een gewone hometrainer in bestelling, om thuis te kunnen fietsen…toen ik de eerste keer terug thuis kwam, had ik veel rugpijn, schouderpijn en kon niet liggen, moeilijk zitten, het was een beangstigend voorval…de eerste week heb ik nog last gehad vd ritmestoornissen, nadien is dat gebeterd, tot maandag laatstleden..de kinesist vond het niet beter om de nek, schouderwervels te manipuleren, en dat heeft geleid tot erge spierpijn ( heb fibromyalgie, Südeckverleden, een scoliose), 's nachts kon ik niet slapen door die pijnen…het duurt telkens 6 weken tot de pijn overgaat…dus, de ingreep is goed verlopen, en hoop dat het zo verder goed gaat. De cardioloog denkt zelfs met de tijd, de medicatie te kunnen stopzetten…zijn er mensen die hetzelfde hebben ondervonden na de ingreep qua pijn enzo ?

19:49 06/07/2016