Hartinfarct | Forum

Terug

Forum

00:00 01/01/2012

Hartinfarct

Lees hier alles over: Hartinfarct
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Roellie van der Meulen

In december 2015 melde ik mij voor het eerst bij een Cardioloog omdat ik extreem vermoeid was en vanwege mijn moeder die op 50 jarige leeftijd is overleden aan de hartinfarct. Na de testen bleek dat ik (toen 46jaar) een hartinfarct had gehad. In Januari 2016 is er een stent geplaatst en heb voor herstel mijn beste beentje voor gezet om weer op de been te komen. ik ben gestopt met roken, ben gaan revalideren (3x per week een uur) en aansluitend heb ik abonnement genomen op de sportschool. Het is nu meer dan een jaar geleden en ben nog steeds niet weer volledig aan het werk! Ik kamp met hartritmestoornissen, ben nog steeds extreem moe, heb depressie gehad en hou vocht vast en slik wel 8 soorten medicatie nog steeds. blijkt in het hele traject dat ik ook nog eens aan abneu lijdt en ga zo maar door. Tevens klaag ik al het gehele jaar over last van mijn spieren en vnl rechterkant. In mei kreeg ik weer druk op de borst maar bleek loos alarm maar voor mijn ritmestoring krijg ik 2 soorten medicatie die het druk op de borst tegen gaan maar na 5 dagen kreeg ik wederom druk op de borst. Ik word alleen maar dikker en dikker (waarschijnlijk door de medicijnen want mijn eetpatroon is niet veranderd) HELPHELP……….ik heb het idee dat ik alleen maar achteruit ga ipv. opstaan en doorgaan.

Wat kan ik nu nog doen?

20:42 16/03/2017

hartelijkfjm

na het plaatsen van een stent na hartaanval (13 december 2018) ik ik medicatie waaronder cholesterol verlagers (atorvastatin) en ticagrelor (antistollingsmedicatie voor stent).
mijn vraag is
1) in hoeverre is het zinvol om voedingsmiddelen te gebruiken die het cholesterol verlagen (als voorbeeld de becel producten)
2) heeft dit zin omdat er medicatie is die het al verlagen !

groet

Fred.

14:58 13/01/2019