Boezemfibrilleren | Forum

Terug

Forum

00:00 01/01/2012

Boezemfibrilleren

Lees hier alles over: Boezemfibrilleren
0
14

Je moet Inloggen om te reageren

luuk-knol-1

Wat is tè hoog (hartfrequentie)?

23:18 24/08/2015

Peter Maartense

2004, tachycardie en atriumfibrilleren. Met medicijnen (injectie) verholpen, sindsdien selokeen gebruikt.
Wegens hoge bloeddruk later diverse middelen, uiteindelijk Irbesartan en selokeen.
november 2104, vermoed licht herseninfarct, heftige tachycardie en atrium flutter. Bloedverdunner, fraxiparine en fenprocoumon. Tachycardie en atriumflutter na 3 dage langzaam verdwenen.
Maart 2015, april 2015 tachycardie en atriumflutter (180/min). Reageer niet op digoxine en adenosine, kreeg bij maximale dosis adenosine RBTB. Beide malen cardioversie.
Augustus 2015 ablatie.
September, oktober, december 2015 tachycardie (210/min) en atriumflutter. 3 Maal cardioversie.
Ik wordt daar moedeloos van. De verzekering vermoedelijk ook, want een ambulanceritje kost € 780.
Erger is dat ik misschien op een gegeven ogenblijk geen beroep op een ziekenhuis kan doen bijvoorbeeld tijdens een vliegreis, zeiltocht. Wat te doen?

22:16 20/12/2015

Peter Maartense

Bij mij typisch een veelvoud van de rustfrequentie (55/min. 2 x daags 80 mg sotalol, 1 x daags 300 mg irbesartan) dus 110, 170. 210/min.

Mij vraag is gesteld na de tachycardie van 4 december, helaas op 23 december opnieuw naar de SEH en vervolgens de 6e cardioversie dit jaar.
Toevallig was de mij behandelende cardiokoog de dienstdoende SEH cardioloog. Hij vond het niet nodig mij even te bezien “omdat gegeven de resultaten van de cardioversie hij niets kon toevoegen”. Vraag mij dan ook af wat hij op het consult van 8 januari a.s. naar aanleiding van de 4 december tachycardie en cardioversie wel kan toevoegen?

18:13 24/12/2015

Bijlagen:

cardioversion 23-12-2015.jpg

attachment cardioversion 23-12-2015.jpg (597.7 KB)

Peter Maartense


2004, tachycardie en atriumfibrilleren. Met medicijnen (injectie) verholpen, sindsdien selokeen gebruikt.
Wegens hoge bloeddruk later diverse middelen, uiteindelijk Irbesartan en selokeen.
november 2104, vermoed licht herseninfarct, heftige tachycardie en atrium flutter. Bloedverdunner, fraxiparine en fenprocoumon. Tachycardie en atriumflutter na 3 dagen langzaam verdwenen.
Maart 2015, april 2015 tachycardie en atriumflutter (180/min). Reageer niet op digoxine en adenosine, kreeg bij maximale dosis adenosine RBTB. Beide malen cardioversie.
Augustus 2015 ablatie.
September, oktober, 3 december 2015 tachycardie (210/min) en atriumflutter. 3 Maal cardioversie. Afspraak met cardioloog op 8 januari 2016
Ik wordt daar moedeloos van. De verzekering vermoedelijk ook, want een ambulanceritje kost € 780.
Erger is dat ik misschien op een gegeven ogenblijk geen beroep op een ziekenhuis kan doen bijvoorbeeld tijdens een vliegreis, zeiltocht. Wat te doen?

Na de tachycardie van 4 december, helaas op 23 december opnieuw naar de SEH en vervolgens de 6e cardioversie dit jaar.
Toevallig was de mij behandelende cardioloog de dienstdoende SEH cardioloog. Hij vond het niet nodig mij even te bezien “omdat gegeven de resultaten van de cardioversie hij niets kon toevoegen”. Vraag mij dan ook af wat hij op het consult van 8 januari a.s. naar aanleiding van de 4 december tachycardie en cardioversie wel kan toevoegen?

19:42 24/12/2015

Bijlagen:

cardioversion 23-12-2015.jpg

attachment cardioversion 23-12-2015.jpg (597.7 KB)

hoeladehoep1

het is nu een jaar geleden 7 Maart 2015 dat ik plotseling last kreeg van boezemfibrileren dat heeft gelukkig maar een avond geduurd.ik ben vergeten welke soorten thee ik niet mag drinken valt daar ook groene thee onder.ik slik elke dag trouw mijn pillen en heb gelukkig nergens geen last meer



Hans Hamers

16:34 06/04/2016

  • meer