Warmte | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

17:55 04/07/2015

Warmte

heeft u tips en waarschuwingen specifiek voor hartpatiënten betreffende de aanhoudende hitte?

ik kom net onder een koude douche van 30 seconden vandaan, verdrissend maar de adem stokte even. Allicht kregen van de temperatuurswisseling de zenuwen even de schrik. 

Verder heb ik het erg benauwd, niet op het hart maar meer het hoofd. Ik houd regelmatig het hoofd even onder de kraan. 

Actief zijn kan gewoon niet met dit weer en rusten gaat eigenlijk ook niet. 

Hoe komen anderen de dag door?

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo,

Het klopt dat een hart harder moet werken in een warme omgeving. Dus ook met deze extreme hitte. Ook bij gezonde mensen. Een gezond hart kan dat extra werk wel aan, een hart met een verminderde pompfunctie heeft moeite om dat bij te benen, wat klachten als vermoeidheid, kortademigheid en flauwvallen kan verergeren.
Ook de vochtbeperking voor mensen met hartfalen of dialyse speelt mee. Wat moeilijk is om u daar misschien aan te houden.
Misschien hebben andere mensen met hartfalen andere tips of ervaringen.

19:31 04/07/2015

Dennis van Veghel

Goedeavond,

bovenaan op het forum staat ook een uitgebreid advies over hoe om te gaan met de warmte

hartelijke groet

21:33 04/07/2015

Fons Panken

Dennis doelt op dit bericht: http://hart.volgers.org/forum/onderwerp/1444/

Zelf verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat ik een airco in de woon- en in de slaapkamer heb. Dus dan is het goed vol te houden. Maar ook ik houd me op dit soort dagen echt heel rustig en doe nagenoeg niets.

Van mij mag de zon de hele dag schijnen met een temperatuur van ± 22˚ tot aan een paar dagen voor Kerst, dan mag het gaan vriezen, de dag voor Kerst sneeuwen en dan vanaf begin januari weer terug naar die 22 ˚ en 's nachts regen voor de boeren………… ? ?

11:31 05/07/2015