Pericarditis | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:48 08/07/2015

Pericarditis

Dag deskundigen,

Ik ben inmiddels 5 weken thuis met een pericarditis. Ogenschijnlijk door een virus maar autoimumuum zou daar ook een rol in kunnnen spelen (Ben bekend met sarcoidosis en sjogren). Eerste twee weken werdt ik behandeld met dyclofenac en colchicine na twee weken alleen verder met colchicine. Mijn klachten zijn stukken beter. Kon in het begin niet liggen van de pijn en de kortademigheid. Nu lijk ik een beetje te blijven hangen. Zolang ik met rustig hou, gaat het wel. Bij inspanning ervaar ik vooral meer druk op de borst en kortademigheid. Ook forse spierpijn in de nek en schouders ervaar ik dagelijks. Moeheid is erg wisselend, de ene dag lijkt het redelijk te gaan, volgende dag lig ik als een dweil op bed.Mijn vraag is hoelang gaat dit duren? Wat zijn de ervaringen van artsen en ervaringsdeskundigen?

Hoop graag reacties te krijgen,

Met vriendelijke groet,EP

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Hans Post

Het beloop van een pericarditis is erg variabel, zelfs bij een “gewone” pericarditis. U zegt zelf al dat mogelijk bij u ook uw auto-immuunziekten een rol spelen. Het is daarom moeilijk te voorspellen wanneer de pericarditis genezen zal zijn. Misschien kan uw eigen cardioloog o.g.v. de gegevens die hij van u heeft u een meer precieze inschatting geven.

18:41 09/07/2015