medicijnen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:46 08/08/2015

medicijnen

Mag ik Aleve Select 275mg gebruiken in combinatie met Valsartan 160 mg en amlopidine 5 mg

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Hans Post

Als u geen last van een nierfunctiestoornis heeft, kunt u de Aleve in principe combineren met uw andere medicijnen. Als u de Aleve langdurig wilt gaan gebruiken is controle van de nierfunctie op zijn plaats. Aleve kan wel de werkzaamheid van uw andere bloeddruktabletten verminderen.
Als pijnstiller verdient paracetamol de voorkeur, maar voor sommige soorten pijn (zoals gewrichtspijnen) is de pijnstillende werking van Aleve wel sterker.

11:12 10/08/2015

Emiel Broekman

Hallo,

Ik ben Emiel Broekman (42) en heb een aangeboren hartafwijking en pacemaker. Omdat ik af en toe een verhoogd hartritme heb, heeft mijn cardioloog 2 maal daags 40 gram Sotalol voorgeschreven. De algemene bijwerkingen zijn mij bekend, maar op internet lees je ook over vochtophoping, slapeloze nachten en juist meer ritmestoornissen.

Ik ben nog niet begonnen met het medicijn, maar bent u bekend met de ernstige bijwerkingen?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Emiel Broekman

06:40 25/08/2015

Mart Vlaminckx

slik voor boezemfibrileren o.a. metoprololsuccinaat , en volgens de literatuur kun je daar vermoeid van zijn. nu ben ik chronisch moe, slaap slecht, wordt niet verkwikt wakker, maar met hoofdpijn en zo. heb van de huisarts een kuur ferrofumaraat gehad en B12 injecties, maar om nou te zeggen dat het over is, nee, dus ik dacht het ligt aan de metoprolol, misschien verminderen , maar dat mag alleen de cardioloog doen, en daar ga ik pas in januari naar toe.

11:19 25/08/2015

Ward Jansen

Geachte heer,
Aleve is naproxen, een middel dat werkt als pijnstiller en ontstekingsremmer. Af en toe inname kan geen kwaad, chronisch gebruik wordt echter afgeraden bij maagklachten, hartfalen of nierfunctiestoornissen (met name in combinatie met valsartan). Bij chronisch gebruik is het ook verstandig de bloeddruk wat vaker te controleren.
Paracetamol werkt ook pijnstillend en ontstekingsremmend, en heeft daarom de voorkeur. Maar wellicht heeft u dat al geprobeerd.
Vriendelijke groet.

14:24 27/08/2015