griepprik | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:38 23/08/2015

griepprik

ik heb sinds 2 maanden hartritme stoornis en krijg daarvoor nu flecainidecetaat 2x dgs 50mg en verapamil 2x dgs 40mg en pradaxa 2x dgs 150mg tevens slikte ik al 7 jaar irbesartan 2x dgs  150mg tegen de hoge bloeddruk mijn vraag is de volgende: mijn huisarts weigert mij in oktober de griepprik te geven omdat ik er geen recht op heb zegt hij ? Dit klopt niet want op de website van de rivm staat dat ik bij de risico groepen behoor door de hartritmestoornis. ik ben 58 jaar en heb nog nooit de griepprik gehad ik vindt zijn gedrag vreemd dat hij mij het weigert weet iemand een atwoord hierop ? 

met vr gr Robbie vd Herp

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Kennelijk is uw huisarts van mening dat u geen verhoogd risico hebt ten gevolge van een eventuele influenza virus infectie. Dat risico is ook sterk afhankelijk van het type ritmestoornis en de onderliggende hartziekte. U zou hem naar zijn argumenten kunnen vragen. Als die u niet overtuigen en uw huisarts blijft bij zijn standpunt, zit er weinig anders op de griepprik bij een andere huisarts te halen.

00:31 24/08/2015

Robbie Van Der Herp

u bedoelt dat ik een andere huisarts moet nemen ? mijn huisarts neemt mij niet serieus ook niet met andere kwalen, als er niets aan de hand was geweest had ik geen flecainide en pradaxa hoeven te slikken vooral die laatste pil baart mij zorgen inzake er geen stoppen aan is als je een bloeding krijt.

21:04 24/08/2015

Robbie Van Der Herp

van de griep die dit jaar heerste ben ik vanaf december 2014 tot februari 2015 volledig van de kaart geweest, ik heb ook sterk het vermoeden dat dit de hartritmestoornis heeft opgeroepen: ik slikte ook al 7 jaar metoprolol en had vaker dan soms een hartslag van 40/45 en doodmoe toen die griep daarover heen kwam zakte ik door mijn benen. Door de cardioloog is de metoprolol eraf gehaald maar ik ben nog steeds doodmoe komt dat door de hartritmestoornis ? en zo ja dan zou ik toch echt die prik willen want ik voel zelf dat als ik die griep nu weer zou krijgen ik het niet overleef.

21:15 24/08/2015

Albert Meijer

voordat u een andere arts bezoekt, lijkt het mij nuttig het eerst nog eens rustig te bespreken

16:49 25/08/2015