metoprolol succinaat - bijwerkingen | Forum

Terug

Forum

17:58 27/08/2015

metoprolol succinaat - bijwerkingen

Na een hartstilstand en een geslaagde reanimatie slik ik momenteel onder andere metoprolol succinaat. Bij mij geeft het een enorme verergering van de psoriasis. Is er een goede vervanger voor de  betablokkers? Want zij hebben allemaal de vervelende bijwerking van verergering van psoriasis.

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Verergering van psoriasis (een huidaandoening) is een bekende bijwerking van bètablokkers.
Betablokkers worden voorgeschreven bij bijvoorbeeld hoge bloeddruk, angina pectoris (pijn op de borst) en na een hartinfarct.
Betablokkers verlagen de bloeddruk. Ze verlagen ook de hartslag en hebben daarom een gunstig effect op angina pectoris (het hart gebruikt dan minder zuurstof). Verder verlagen bètablokkers ook de kans op plotse hartdood na een hartinfarct en tot slot hebben bètablokkers ook nog een gunstig effect in het voorkomen van hartritmestoornissen.
In uw geval is de bètablokker gegeven na een hartstilstand. De oorzaak van de hartstilstand vermeldt u niet, maar is wel van belang bij het bepalen of een bètablokker in uw geval essentieel is. Ook is het belangrijk om te weten of u een pacemaker of inwendige defibrillator (ICD) heeft. Zonder die gegevens is het niet mogelijk een advies te geven. Overigens zal uw eigen cardioloog u snel en op basis van de volledige achtergrondinformatie een advies kunnen geven.

21:46 10/10/2015

Sandrastress

Ik heb een vraag.
Een vriend heeft zes omleidingen gekregen en dus ook verschillende pillen.
Hij is zo vreselijk kortademig dat hij in paniek raakt hierdoor.
Hij heeft huisarts gebeld ook naar ziekenhuis geweest alles is goed foto bloed echo enz.maar denkt hij dat hij stikt…Zo kortademig is hij.
Hij is in erasmus geopereerd en toen hij terug mocht naar eigen ziekenhuis is er door plaatsgebrek besloten dat hij maar huis mocht.
Dus toen hij in zijn eigen ziekenhuis bij de cardioloog kwam wist die man niet eens dat hij geopereerd was.
Mijn vraag is nu wat te doen want huisarts neemt geen beslissingen over medicijnen en controle cardioloog is pas over 10 dagen en die beste man wist niks van operatie dus ook niet van pillen emz.
Maar voorlopig zit mijn vriend thuis in dikke stresssssssss omdat hij echt naar adem hapt.(zuurstof gehalte is goed)
Hij heeft gebeld naar erasmus maar daar geven ze aan dat hij naar zijn eigen cardioloog moet gaan maar deze man heeft totaal geen info en dat schiet nu dus niet op.
Wie o wie weet een oplossing

00:38 04/04/2016

Feetje

Bètablokkers zorgen onder andere voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder Q10, zink en vitamine B en ze verminderen de aanmaak van melatonine. Voor andere medicijnen geldt een dergelijk verhaal. Wat aanvulling van stofjes zou wellicht kunnen schelen.
Wat doen aan oorzaken van je klachten kan ook zinvol zijn. Ook van je psoriasis. Vaak zijn er gemeenschappelijke oorzaken. Zoals voedingspatroon en bepaalde voedingssupplementen. Veel mensen hebben een tekort aan onder andere magnesium, wat tot tal van klachten kan leiden. Dit alles natuurlijk naast medische hulp want een hartstilstand is natuurlijk niet niks.

08:44 27/05/2018