radboud nijmegen geeft verklaring spierpijn bij statines | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:30 02/09/2015

radboud nijmegen geeft verklaring spierpijn bij statines

Hallo,

Ik lees zojuist een artikel in de volkskrant van 2 september dat het radboud in nijmegen ontdekt heeft waarom veel mensen last hebben van spierpijn bij gebruik van statines

Misschien kunnen jullie dat hier plaatsen,daar veel mensen hier last van hebben

Ze hebben nog geen oplossing,maar wel een verklaring,en dat is het begin...

Groetjes

1
2

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Beste Johanna
Wat een goed idee om dat hier te plaatsen, bedankt voor de tip.

Voor alle hartvolgers;
hierbij de link naar een interessant artikel over de oorzaak van spierpijn bij het gebruik van Statines (cholesterolverlagende middelen) en belangrijker nog over de mogelijkheid om hier in de toekomst een oplossing voor te bieden.

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/cholesterolverlager-oorzaak-van-spierpijn~a4133674/

15:38 02/09/2015

R vG

In het publicatiebericht van het Radboudumc zelf staat dat naast spieren ook het hart als orgaan veel mitochondriën bevat. Zijn statines dan niet slecht voor het hart? Het hart bevat immers veel mitochondriën, en kan daarnaast wellicht ook als een (hart)spier gezien worden?

14:37 04/09/2015