lage bloeddruk | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:05 08/09/2015

lage bloeddruk

Beste dokter,

De laatste maanden voelde ik me bij vlagen niet lekker,wat duizelig ,licht in mijn hoofd,beetje hoofdpijn,ik dacht door de warmte.

Nu heb ik onlangs mijn bloeddruk opgemeten en zag dat deze aan de lage kant is 99/66

Savonds 84/64,ik herken dit wel bij langdurige boezemfibrilleren,maar daar heb ik nu geen last van

De laatste week rond de 100/60,en bij inspanning rond de 120/80,maar dan ben ik helemaal uitgeput,kortademig en transpireren over mijn hele lijf,dit voelt ook niet goed

Heb een pm voor chronotrope  incompetentie, dus hartslag is goed

Verder kan ik de atenolol 50 niet halveren,want dan nog meer last van extra systoles

Wat kan de oorzaak zijn van de bloeddrukverlaging? Ik weet dat een lage bloeddruk niet ernstig is maar als je er zo duizelig van wordt..

Ik neem ook geen/onvoldoende zuurstof op in de spieren,wordt nog uitgezocht wat hier de oorzaak van is,kan eea met elkaar te maken hebben?

Met vriendelijke groet

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Bij het uitzoeken wat de oorzaak van klachten als duizeligheid en moeheid is, is het belangrijk te meten wat de bloeddruk is op het moment van de klachten en die dan vervolgens te vergelijken met de bloeddruk op een moment dat er geen klachten zijn.
Als de bloeddruk op zo'n moment heel laag is, kan dat goed de verklaring van de klachten zijn. Meestal is medicatie de boosdoener. Atenolol is dan een goede kandidaat. U kunt de klachten mogelijk gunstig beinvloeden door te zorgen dat u altijd voldoende drinkt. Dat kunt u controleren aan de hand van de kleur van de urine: die is dan lichtgekleurd.
De spierklachten kan ik met deze gegevens niet beoordelen, en zijn doorgaans ook niet het terrein van de cardioloog.
Ik hoop dat u hier wat aan hebt.

17:45 08/09/2015