Sinus arrest | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:58 16/09/2015

Sinus arrest

beste mensen, ik zit eigenlijk vol met vragen, maar kan je na spoed PCI die ik 1 september heb gehad na een onder wand infarct nog sinus arresten krijgen? 

Mvg  Perry

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Beste Perry,

Dank je voor je bericht. Ik zie en begrijp dat u verschillende vragen hebt, u hebt eerder al met Dr. Tonino gesproken.

Over uw vraag betreffende het sinus arrest heb ik een aantal vragen…
Allereerst, hoe komt u bij de term sinus arrest?
Een sinus arrest is een geleidingsstoornis vanuit de sinusknoop die zich in de rechter boezem bevindt. Na een hartinfarct kunnen er door litteken vorming aan de hartspier ritme- en geleidingsstoornissen ontstaan. Ook in een later stadium. Dit houd verband met diverse zaken, waaronder de grote van het infarct. Een sinus arrest is een niet veel voorkomende geleidingsstoornis bij een onderwand infarct.

In uw eerder reactie op Dr. Tonino geeft u aan dat u kortademig bent en bepaalde klachten ervaart van ongemak. U gaf ook aan dat dit geen druk op de borst zou zijn. Dit laatste is natuurlijk een klacht waarmee direct iets gedaan moet worden. Wanneer er sprake is van acute pijn op de borst of plots ontstane benauwdheidsklachten kunt 112 bellen. U zult sowieso moeten herstellen van dat wat er gebeurd is. Belangrijk voor u is om aan te geven wat acceptabel is. U zult ook sowieso nog op controle komen bij uw cardioloog, maar wanneer klachten van dien aard zijn kunt u altijd contact opnemen met de huisarts of bijvoorbeeld de afspraak op de poli te vervroegen.

Ik wens u veel succes en sterkte toe!
Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dat graag.

21:45 16/09/2015