Wat in het echoverslag staat is een uitslag van de echocardiografist, bedoeld voor de cardioloog (of eventueel huisarts) die het verslag aangevraagd heeft. Er is dus “dokters-taal” met “dokters-afkortingen” gebruikt. De vetgedrukte test heeft betrekking op Dopplermetingen die tijdens het onderzoek verricht zijn. Niet erg duidelijk voor u, vrees ik. De interpretatie van de metingen hangt mede af van uw leeftijd, maar duiden niet op een hartziekte. Er zou de conclusie onder kunnen staan: “geen relevante afwijkingen gevonden”.
SoxjeHoi, ik ben een 43 jarige vrouw die 2 maanden geleden 24 uur is opgenomen in een ziekenhuis na aangetoonde infarctachtige klachten (in bloed en filmpje) en een serie rare ...
Beste,Vandaag kreeg ik het hartfilmpje van de bedrijfsarts terug. Hierop staat dat ik een SINUS ESCAPE complex heb. Volgens de bedrijfsarts moet ik naar de huisarts gaan. Kan iemand mij ...
wie snapt het
LA:niet gedilateerd
AO:niet verwijd
RA:niet gedilateerd
RV:niet gedilateerd,globale functie goed
LV:niet gedilateerd,geen hypotrofie,globale functie vztb goed,geen rwbs
Mitralisinflow;E=A,Longveneflow:S>D,TDI:E"<11cm/s
MV:diast gradient niet verhoogd
AV: tricusspide,syst,gradient niet verhoogd geen AOL
PV syst,gradient niet verhoogd
TV:TI<gr1 gradient tot max 12mmHG
VCI niet verwijd,collaps+
met name wat ik vetgedrukt heb snap ik niet
Je moet Inloggen om te reageren
Hans Post
Wat in het echoverslag staat is een uitslag van de echocardiografist, bedoeld voor de cardioloog (of eventueel huisarts) die het verslag aangevraagd heeft. Er is dus “dokters-taal” met “dokters-afkortingen” gebruikt. De vetgedrukte test heeft betrekking op Dopplermetingen die tijdens het onderzoek verricht zijn. Niet erg duidelijk voor u, vrees ik. De interpretatie van de metingen hangt mede af van uw leeftijd, maar duiden niet op een hartziekte. Er zou de conclusie onder kunnen staan: “geen relevante afwijkingen gevonden”.
11:53 18/09/2015
LalaLola
Beste
Wie begrijpt iets van deze echo uitslag?
Normaal lv
Normale rv
Gedilateerd la lavi 34 as aneurysmatische uitbochtend naar rechts tov atrium dak
Mistrals insufficiënt graad 1 , mogelijk onderschat , ws exc jet lans as.
Asd type 3
21:16 01/10/2017