AVNRT , | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:41 22/10/2015

AVNRT ,

Ik loop al jaren met AVNRT, ik heb Myasthenia gravis,en een preventieve borstoperatie gehad) en nu een reconstructie. De afgelopen maanden ben ik 2 keer op de SEH terecht gekomen met soms ritmes van 200. Via infuus weer normaal. Mij wordt een Ablatie voor gesteld. Mijn cardioloog heeft sinds kort een nieuwe functie er bij, wat jammer genoeg in houd dat hij nauwelijks tijd voor me heeft. Gisteren belde ik en ik kan al ... in Maart terecht. Een reveal plaatsen is mislukt gelukkig hebben ze mijn AVNRT vaker gevangen op een , ECG. Dus wat er aan de hand is , is voor hun duidelijk. Maar wat me nu steeds over komt, is dat ik voel dat de ritme stoornis komt, maar ik raak dan een soort van weg, suizen in mijn oren, druk gevoel... als of mijn hart even stil staat. Dan volgt de snelle ritme stoornis.  Wat is dit? kan dit kwaad? ook heb ik, VES , die wel minder hard zijn door de verhoogde dosis Verapamil Retard. 120 mg. Meer is niet te doen ivm de Myasthenia.  Doorlopend moe zijn en spierpijn is verschrikkelijk. Maar dat gevoel van weg vallen .. is dood eng. En nog een vraagje ik lees hier steeds, dat mensen bloedverdunners krijgen. Ik krijg dit niet alleen 80mg Acetycilzuur )Mij werd uitgelegd dat ik, die niet kreeg om dat ik geen hoge bloeddruk heb, en nog geen 65 ben* ik ben 50) ? Ik overweeg een Ablatie omdat ik hier de positieve reakties zie.  Maar....... ik zou dan heel graag naar Eindhoven willen bij Dhr Lukas Dekker. Kan dit? mag dit? In mijn woonplaats kan het soieso niet. Ik zou dan naar Zwolle moeten. Mijn cholesterol is ook verhoogd maar die medicatie verdraag ik ook niet. Mijn moeder is overleden aan hart infarct 54 jaar. Dit was haar derde en laatste. MIjn broer was 48, 4 omleidingen 4 stands gehad en dito infarcten. Vader oveleden 5 omleidingen . Van beide kanten alles overleden aan hart. Ik rook niet drink niet heb wel overgewicht. En grote angst, mijn catheterisatie is 10 jaar geleden. Echo beelden niet duidelijk omdat er silliconen zitten. Cathereristatie laten geen significanten afwijkingen zien. ECG is licht afwijkend? .. kortom ik ben het vertrouwen in mijn cardioloog wat kwijt. Op de SEh zegt hij ik wil u zien.. maar als ik bel kan ik nooit terecht.. En stuurt hij me naar de verpleegkundige voor een hartfilmpje. Thats it. Mijn complimenten over deze site.. ik put er kracht uit en gemoedsrust. Bedankt

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik ga er in mijn antwoord van uit dat u een AVNRT heeft en baseer me op uw informatie. Een AVNRT is als regel eenvoudig te ableren. U kunt op deze website hier meerdere ervaringen van anderen lezen over de ablatie van een AVNRT. Ik geef u serieus ter overweging om die ablatie te laten uitvoeren. De wachttijd in Eindhoven is een paar weken en de behandeling bestaat uit een dagopname (behalve als de reisafstand dat niet toelaat).
Bij een AVNRT zijn bloedverdunners niet nodig. Bij andere typen ritmestoornissen zijn bloedverdunners soms wel nodig (inderdaad als je 65+ bent, of hoge bloeddruk hebt), maar dat geldt niet voor AVNRT.
Bij een ablatie hebben we geen last van borst-protheses. De kans dat een AVNRT ablatie in 1 keer lukt is ongeveer 98%.

Succes met uw keuze!

21:09 22/10/2015