Wat als ik stop met Statines?? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

16:47 29/10/2015

Wat als ik stop met Statines??

ik heb vreselijke spierpijn elke dag. Ik ben al met het vierde soort Statine bezig. Zonder Statines is mijn cholesterol 9,5 en LDL 7,9

ik heb in juli infarct gehad en meerder stents in twee kransslagaders.

Als ik het afbouw met Statines is de kans dan groot dat ik een infarct krijg? Ik wil zo niet meer verder dit is geen leven met zoveel pijn elke dag. 

0
7

Je moet Inloggen om te reageren

Shari

Hallo,

Ik gebruik sinds drie maanden atorvastatine.
Gisteren kwam ik op controle bij de longarts en nu bleek ik 7 kilo aan gekomen te zijn in 10 weken sinds hij mij voor het laatst had gezien.
Ok, na de gebruikelijke commentaren, nee ik heb het er niet aan gegeten. Ik heb 5 jaar geleden een maagverkleining gekregen en heb 52 kilo achter mij weten te laten. het is er 4 jaar en ruim 6 maanden niet bijgekomen omdat het dagelijks werk was om dat op peil te houden. Ik ben me suf geschrokken dat is toch geen gezonde situatie.
Er is 1 verandering atorvastatine, kan dit de oorzaak zijn?
Mocht ik stoppen met dit middel verlies ik dit gewicht dan weer? Sportschool is geen optie met zuurstoftank en rolstoel.
Het is mijn intentie om met een goed onderbouwd argument naar andere opties te gaan zoeken dan statines.

MVG,
Shari

12:03 29/05/2019

Erik Lokenberg

Na mijn hartoperatie in 2014 statines voorgeschreven gekregen. Na een aantal maanden vreselijke krampen in de kuiten en bloed plassen. Ik dacht eerst dat mijn nierstenen weer opspeelden, maar niets van dat alles. Op i-net nagezocht naar de samenwerking bloedverdunners en statines. Er staat bij sommige patiënten is er een wisselwerking en worden de nieren langzaamaan afgebroken.
Subiet gestopt met die troep, mijn huisarts ingelicht en na 2 dagen geen kramp en bloed bij de urine meer. Sindsdien niets meer gebruikt en voel me een stuk fitter.

14:58 07/06/2019