VIDEO: TOP VIER MEEST GESTELDE VRAGEN DOOR | Forum

Terug

Forum

15:58 09/11/2015

VIDEO: TOP VIER MEEST GESTELDE VRAGEN DOOR

Kijk hier de video waarin Dr. J.M. van Dantzig de vier meest gestelde vragen van het Hart.volgers forum toelicht.

7
4

Je moet Inloggen om te reageren

Youri von Kiev

beste,
in 2013 kreeg ik een (oplosbare) stent (stabiele a.p. , geen infarct, 1 stenose ca 90 %/subtotaal, enkele andere 50 a 70 %). Mijn receptuur nu atorvastatine 40, carbasalaat 100 en pantoprazol 20. Mede vanwege de recente berichten over de schadelijkheid van maagzuurremmers op darmflora en weerstand, zoek ik een goed alternatief.
wanneer is stoppen met de combi ascal en pantoprazol een optie?
Is clopidogrel goed alternatief en welke + en - kleven daaraan?
hartelijk dank!

06:25 13/12/2015

Jan Cornelisse

Mijn vraag gaat over sporten.
U geeft aan je hoeft de Ventoux niet op .
Want wil je Ventoux op zal je net iets meer moeten geven
Hoe ver kan en mag je gaan zonder je hart over te belasten
Ben zelf geopereerd ,heb 3 omleidingen en een nieuwe hartklep
Ik voel me perfect en heb een redelijke conditie.
Jan cornelisse

11:55 21/01/2016

aabc123nm

Voor het eerst AF geconstateerd op mijn 71 jarige leeftijd ongeveer 2 uur na elektrische cardioversie wat niet werkte is het hart zelf spontaan naar een normaal ritme hersteld . Na 24 uur weer naar huis na ego en holte controle , mijn bloeddruk is altijd laag 102. 68, en een pols van rond de 70 . Ik weeg ongeveer 71 kilo bij een lengte van 183 , altijd gesport en zeer actief levensstijl . Let bijzonder goed op mijn voeding ; onder andere biologische groeten , veel vezels , noten, geen alcohol en heb nog nooit gerookt . Heb 2 x de Elfstedentocht gereden en nu nog actief . Mijn cholesterolwaard is oké en heb geen diabetisch . Mijn vraag aan u is moet ik nu metoprolol bètablokker blijven slikken en apixaban bij een dergelijk fysieke constitutie . Of zijn er andere mogelijkheden( tijdelijke medicatie bij optredende herhaling van een AF situatie) in mijn risicoprofiel bij voorbaat dank
Harry

22:11 07/11/2016

aabc123nm

Geachte heer Dantzig,
kunt u reageren op mijn onderstaande bericht .
ter uwer informatie :
geen roker,drinker , geen overgewicht, altijd actief in sport, gezond eten, lage bloeddruk ,geen hart ritmeproblemen gehad voor 24/10/2016 geen diabetisch , geen medicijngebruik , goede cholesterol waarde.
vraag: risicoprofiel nut noodzaak van :metoprolol, en apixaban na hartritme storing van ongeveer 2 uur en spontaan herstel van hart na elektrische cardioversie ?
gaarne uw reactie
met vr groet
Harry

11:09 09/11/2016