vermoeidheid | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:28 30/11/2015

vermoeidheid

dank jullie voor het beantwoorden van mijn vragen tot nu toe, heb ik echt veel aan.Maar nu iets anders, het betrefd die vermoeidheid sinds mijn ziekenhuisopname en inplant vd ICD......Om mijn algehele conditie te verbeteren fiets ik regelmatig op de hometrainer en ik doe buikspieroefeningen....mijn benen laten het al vrij snel afweten bij het fietsen, ze gaan erg pijn doen en ze gaan steeds langzamer totdat ik echt moet stoppen, na ongeveer 20 minuten...het is net of de accu leeg raakt en tenslotte moet ik stoppen. Buiten wandelen gaat precies zo, alleen het gekke is...de ene dag wel en de andere dag heb ik nergens last van en kan ik een lange wandeling maken! Ik wordt buiten tijdens zo'n negatieve wandel"tocht" ook erg benauwd en druk op de borst en ik merk ook de laatste tijd dat ik thuis dat drukkende gevoel ook steeds vaker heb en ik ben vooral dood en dood moe! Moet ik aan de bel trekken?

1
1

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Moeheid is een heel moeilijke klacht. Er zijn veel meer mensen moe dan wij cardiologisch kunnen verklaren. Bij een normaal ritme en een goed pompend hart kan een cardioloog moeheid meestal niet verklaren, of het moet gaan om bijwerkingen van medicijnen. Verder mogen we onze ogen niet sluiten voor moeheid als uiting van verwerking van ingrijpende gebeurtenissen, of van angst of stemmingsstoornissen. Misschien hebt u iets aan deze overwegingen. Ze zijn wellicht waard te bespreken met uw arts

22:22 01/12/2015