Fietstest | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

09:44 12/12/2015

Fietstest

Binnenkort moet ik een fietstest doen. Vroeger had ik als kind bij intensieve inspanning het idee dat de suikerspiegel snel daalt en het even duurt voordat dit herstelt. Gevolg was dat ik dan wat duizelig was. Er waren ook wat problemen met verhoogd suiker, maar uiteindelijk bleek het geen diagnose diabetes te zijn. Nu is mijn vraag of ik voor het fietsen het beste een dextro energy kan nemen. Ik ben bang dat ik door de mogelijk plotselinge verlaging van de suiker duizelig word en dit dan ten onrechte aan het hart wordt toegeschreven. Of is dit juist niet goed om het resultaat van de test zo zuiver mogelijk te houden? 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Ik denk dat het goed is om een zo normaal mogelijke situatie te creëren tijdens een fietstest. Als je normaal voordat je een inspanning levert een dextro neemt dat zou je dit nu ook kunnen doen maar gewoon normaal en goed eten lijkt mij het beste. Tijdens een fietstest wordt een electrocardiogram gemaakt waarop men kan zien of er ritme- of geleidingsstoornissen of zuurstofgebrek van de hartspier ontstaan. MEn gaat dus niet alleen af op hoe je je op dat moment voelt. Succes

19:21 12/12/2015