Pijn in arm na hartkatheterisate | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:37 24/12/2015

Pijn in arm na hartkatheterisate

Twee weken geleden heb ik een hartkatheterisatie ondergaan, waarbij bij het plaatsen van de katheter een slagader is geraakt. Mijn arm is van pols tot schouder dik en paars geworden door vocht en bloeduitstorting. Na de katheterisatie is een drukverband aangelegd. Heb geen mitella gekregen.

De status op dit moment is dat het vocht en blauwe plekken afgenomen zijn, maar dat ik 'snachts tijdens het slapen vreselijke pijnen in mijn arm krijg van pols tot schouder. Het lijkt wel of hier sprake is van stuwing. Mijn vragen zijn: hoe is dit ontstaan, is dit een bekend verschijnsel bij katheterisatie en wat is het, hoe zal het verloop zijn, hoe kan dit behandeld worden.

Met vriendelijke groet,

Wil

 

2
8

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

U heeft een zeldzame, maar vervelende complicatie opgelopen van de hartcatheterisatie via de pols. Waarschijnlijk is er een zijtakje beschadigd, warrdoor bloeduitstorting en dikker worden van de arm. Soms kan zo'n bloeduitstorting of stuwing tegen een zenuw drukken en daardoor pijnkalchten geven. Miscchien is dat de verklaring van uw klacht. Advies geven over wat te doen is moeilijk zonder de arm gezien te hebben. Heeft u de arm al aan uw huisarts of cardioloog laten zien?

14:00 24/12/2015

Maaike Timmerman

Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan met je arm. Ik heb ook 2 weken geleden hetzelfde op gelopen, maar alleen in de onderarm. Overdag niet zoveel pijn, maar s nachts heel erg en ook de kracht in mijn arm is dan beperkt. Specialist vind de arm er goed uit zien, is soepel en blauwe al iets minder. Maar heeft geen verklaring voor de pijn in de nacht

12:55 19/02/2016

Flip Fietsventiel

Mijn arm is niet dik of paars geworden, maar de pijnen die 's avonds beginnen en tot laat in de morgen duren zijn onverdragelijk. Ik werd gewoon weer naar huis gestuurd.

20:12 05/05/2016

Helena Vultureanu-Lang

Hoi ik heb ook verschrikkelijke pijn van pols tot aan het midden van mijn borstbeen na een hartkatheterisatie. S`avonds wordt het erger en s`nachts is de pijn ondragelijk. Heb v/e andere cardioloog Verapamil gekregen, maar ik ben van niets nu opeens vol met medicamenten. Wat kan je doen tegen die verschrikkelijke pijn aangezien de cardio zei “ik heb hier nooit van gehoord” ik krijg het gevoel dat er weinig tot niets wordt verteld. Mijn rechterarm kan ik amper bewegen laat staan dat ik iets kan doen dan bankzitten. Als ik dit van te voren had geweten had ik dit nooit gedaan, aangezien ik alleen naar de cardio werd verwezen omdat ik zo moe was. AUB help mij zodat ik s`nachts weer gewoon kan slapen !!!
Met vriendelijke groet,

Helen

13:12 25/01/2017

Hedy schweitz-brouwer

3 weken geleden gedotterd nu heel veel pijn in rechterarm van de schouder tot de vingertoppen
het dotteren deed veel pijn , kan nu mijn arm niet meer bewegen en kan niet slapen .
Ik heb Diclofenac 50 mg en Pregabraline 75 mg gekregen ook Oxycodon 5 mg en Tramadol 50 mg . maar niets helpt voor tegen de pijn . Heb ook bloeduitstortingen op mijn arm gekregen .
Wat kan dat in godsnaam zijn.

09:21 27/01/2017

  • meer