Pijn in arm na hartkatheterisate | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:37 24/12/2015

Pijn in arm na hartkatheterisate

Twee weken geleden heb ik een hartkatheterisatie ondergaan, waarbij bij het plaatsen van de katheter een slagader is geraakt. Mijn arm is van pols tot schouder dik en paars geworden door vocht en bloeduitstorting. Na de katheterisatie is een drukverband aangelegd. Heb geen mitella gekregen.

De status op dit moment is dat het vocht en blauwe plekken afgenomen zijn, maar dat ik 'snachts tijdens het slapen vreselijke pijnen in mijn arm krijg van pols tot schouder. Het lijkt wel of hier sprake is van stuwing. Mijn vragen zijn: hoe is dit ontstaan, is dit een bekend verschijnsel bij katheterisatie en wat is het, hoe zal het verloop zijn, hoe kan dit behandeld worden.

Met vriendelijke groet,

Wil

2
13

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Ik wou graag nog reageren op de laatste 2 mensen die een bericht hebben geplaatst over pijn aan de arm na catheterisatie.
Als deze pijn niet minder wordt in de periode na catheterisatie is het verstandig om de cardioloog naar de arm te laten kijken. Soms kan er een probleem zijn met het bloedvat waar de catheter door gegaan is. Heeft u dit al voorgelegd?

23:06 27/01/2017

Helena Vultureanu-Lang

HEDY SCHWEITZ-BROUWER, ik hoop dat de pijn snel minder wordt voor je want ik ken het. Maar mijn cardioloog weet het ook niet meer. Ik moet nu naar de revalidatiearts om te kijken of hij de pijn weg krijgt maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Ze duwen je vol met medicamenten die echt niet meer helpen, dus ik heb het opgegeven om zoveel medicijnen te slikken voor het slapen neem ik nu de Tramadol, diazepam en Paracetamol. Nog veel maar ja de rest hielp totaal niets dus wat is het nut om het te nemen. Mijn man masseert mijn arm elke dag maar helaas helpt ook niet. Maar idd de pijn blijft en niemand weet hoe of wat, zoals ik al zei zelfs de cardioloog weet het niet meer wat hij moet doen.Nu ben ik de hele dag moe en wil eigenlijk slapen omdat het `s nachts niet lukt maar zo kan het niet je draait alles om je bent `s nachts wakker en overdag ben je kapot. Maar heel veel succes Hedy en laten wij maar er op rekenen dat het goed komt.

00:50 06/02/2017

IngeCouckhuyt

Ben je nu al verlost van de pijn ? Ik maak nu hetzelfde mee

14:32 16/03/2018

JacintaBlijleven

Beste Wil, ik heb op dit moment dezelfde klachten, graag hoor ik van je of het uiteindelijk goed gekomen is.

08:32 19/08/2018

JacintaBlijleven

Helaas heb ik nimmer antwoord ontvangen op mijn vraag. Ik wil laten weten dat ik na drie nachten niet geslapen te hebben van de vreselijke pijn in mijn armen (ik was in beide armen gekatheteriseerd 1 week na elkaar) 4x daags 2 paracetamols innam. Hierdoor was de pijn draaglijk en kon ik slapen. Gedurende de week merkte ik steeds wat verbetering, nu ruim een week later bijna geen klachten meer! Ik hoop dat iemand anders die dezelfde klachten krijgt hier iets aan heeft!

16:34 28/08/2018

• meer