cardioversie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:17 24/12/2015

cardioversie

Ongeveer een maand geleden heb ik een vraag gesteld over cardioversie. Deze is beantwoord en was redelijk gerustgesteld. Inmiddels heeft mijn cardioloog besloten dat het toch het beste is dit te laten doen. Hij besloot alleen met enkele minder geruststellende mededelingen, die ik op internet nergens heb kunnen staven. Of ik me wel bewust was van de risico's, want het gaat nog wel eens fout, hartstilstand etc. 1 op de 1000 gaat fout. We gaan het gewoon doen. Niet bepaald geruststellend. Wat moet ik hier mee. Is het zo risicovol en wat is dan de overweging om het toch te doen. Momenteel heb ik niet veel last, maar dat is wisselend. Of moet ik van cardioloog veranderen, op een of andere manier zit ik na een gesprek met hem altijd met meer vragen dan waarmee ik gekomen ben.

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Als een cardioversie zo gevaarlijk zou zijn, dan zouden we het natuurlijk niet op zo'n grote schaal uitvoeren.
Cardioversies worden op grote schaal uitgevoerd.
Bovendien, het is een op basis van de internationale richtlijnen, een volkomen verantwoorde behandeling. Wel moet het volgens de regels gebeuren, zoals met een anesthesist en een terzake deskundigen.

14:28 25/12/2015

Fons Panken

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik een cardioversie geweldig vind. Vooraf heb je ritmestoornissen die je moe maken, niet fijn zijn, een rot gevoel geven. En als je wakker wordt na je roesje voel je meteen dat het goed is. Ik vind het wachten op de cardioversie erger dan de cardioversie zelf; daar merkt je niets van.
Inmiddels heb ik er 32 achter de rug, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat.

19:34 25/12/2015