Hartfalen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

23:13 25/12/2015

Hartfalen

Verward ieder keer als ik bij de cardioloog of huisarts kom krijg ik een andere diagnose.in 2003 begon het met hyperventilatie na jaren klachten toch kransslagader verstopt. In OLVG. Is er een stemt geplaats dat was in 2005 ook toen ging het beter later weer de zelfe klachten diagnose aginapectoris. Weer meer medicijnen erbij maar ook toen ging het steeds weer minder vaak op de eerste hulp gelegen mocht soms weer direct naar en vaak moest ik blijven, weer hartbewaking en de volgende keer weer met andere medicijnen naar huis en met de mededeling als de pijn weer komt niet mee door lopen gelijk naar de huisarts en ja hoor daar ging voor de zoveelste keer weer met de ambulance naar het ziekenhuis. In 2010 is er op de echo te zien dat mijn. hart in rust wat minder pomp kracht had. In april dit jaar nog in het vu geweest voor een scan ook daar gaven ze aan dat mijn aders schoon waren. In juli weer naar de cardioloog was mijnhart filpje níet goed QT verlengd.kon de medicatie komen.naar 2 maanden weer terug hij vertelde ons als hier niks aan gedaan eerst ik weg kon vallen en in het ergste geval een hart stilstand. Weer naar mijn huisarts gestuurd. Om the kijken of de medicatie te veranderen, maar dat wou hij eerst met de apotheker over hebben die zie dat het waarschijnlijk niet aan de medicatie lag .ma 2 weken bij de cardioloog een 24 Holter gehad de uit slag was geen ritmestoornissen maar nog wel een verlengde Qt tjjd. Ik vertelde hem wat de huisarts had uit gezocht over de medicatie, Toen werd hij kwaad en zei bij mij hoef je niet weer te komen je hebt geen cardioloog mee nodig maar ik kon ook wel met alle medicijnen stoppen de volgende dag ging het helemaal mis. Bloeddruk te hoog de huis arts gebeld mijn eigen huisarts was er niet dus kreeg een vervanger die zei dat ik chronische hartfalen had kon de ooknog wel bij.....volgende dag weer naar de eigen huisarts moest ban hem alle medicatie weer in nemen en hij zei dat hartfalen in 2010 was gezien maar nu is mijn vraag kan je van hartfalen genezen.MVG Eefke.Knol. Het is een heel verhaal ik hoop dat u er wat van begrijpt.PS. ik heb nog steeds klachten hou af en toe nog vocht vast en ben snel kortademig en steeds maar moe. ..
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Beste Eefke,

Als ik het goed begrijp is er bij U sprake van hartfalen. dit heeft mogelijk een relatie met aderverkalking in uw hart, want u bent een keer in een slagader gedotterd. Deze vorm van hartfalen is niet echt te genezen, maar door leefstijladviezen, medicatie en training kunnen de klachten en de prognose aanzienlijk worden verbeterd. Soms is ook de implantatie van een pacemaker die beide hartkamers kan stimuleren, of een inwendige defibrillator noodzakelijk. Uw cardioloog kan hierover adviseren.

vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

13:45 29/12/2015

petronella67

hallo
ook ik kreeg steeds te horen van huisarts dat het spanningen waren mijn klachten. omdat mijn man ongeneeslijk ziek werdt ,naar zijn overlijden in augustus 2013 bleven ze bij spanning tot dat ik op 7 april 2014 getroffen werdt door een zeer groot infarct mijn diagnose is nu dat ze voor mij niks meer kunnen betekenen omdat er teveel schade is heb wel 2 stents en een icd ,maar of ik de grote klap overleef is als hij afgaat is 20 procent ,dan zeggen ze je kun geen infarct krijgen op jouw leeftijd ik was 46 jaar , maar bleek al langere tijd stille infarcten te hebben .ben nu beperkt met kleine stukjes lopen achter rollator ben doodmoei naar inspanning voor de rest doe ik alles in rolstoel of scootmobiel .ik heb links nog 15 procent pompkracht en rechts 30 dus ook veel medicijnen mee gekregen .ik zit in de zone van 80 procent plotselingen hartdood dus neem trouw alles in wat ze geven .ik blijf vocht vast houden en erg moei met kortademigheid dus ik weet hoe je voel ik hoop dat je wat opknapt mvg petra

00:29 30/12/2015