Van metoprolol naar Verapamil | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:01 11/01/2016

Van metoprolol naar Verapamil

Ik slik sinds ongeveer 4 jaar metoprolol 25mg ivm extra slag. Paar jaar ging dat goed geen klachten. Sinds iets meer dan een jaar weer klachten, hartkloppingen, last van m'n schouderbladen, drukkend gevoel, pas naar de cardioloog geweest en na meerdere onderzoeken idd nog steeds extra slag en verder was alles in orde. Wel heb ik nu andere medicijnen gekregen Verapamil 120 Mg. Dus geen metoprolol meer. Het overstappen van medicijnen vind ik heel eng. Sinds gisterochtend begonnen met Verapamil ( metoprolol nam ik altijd in de avond, maar nu omdat ik het prettiger vind in de ochtend m'n medicijnen) ik voel me nu heel onrustig, gisteravond erg veel last. Mijn cardioloog zegt dat het geen kwaad kan om met metoprolol te stoppen en dan Verapamil te nemen. Toch maak ik me er erg druk om omdat het toch 2 verschillende medicijnen zijn, dus is het wel veilig? Maak ik me te gewoon te druk? Ik begrijp dat ik even moet wennen aan de medicijnen, maar hoop echt dat het beter gaat want voel me nu best beroerd. Graag hoop ik advies, tips en eigenlijk een gerustellend antwoord?

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Albert Meijer

Beste marjo,
Niets om bang voor te zijn hoor! Hoewel het verschillende medicamenten zijn, worden ze beide doorgaans heel goed verdragen. En er is zeker geen gevaar bij het omzetten van metoprolol in verapamil, als u de metoprolol goed verdroeg.
Ik begrijp uit uw brief dat u ze slikt om overslagen te onderdrukken. Mocht onverhoopt ook verapamil niet het gewenste effect hebben, dan is het goed om met uw cardioloog te spreken over catheterablatie. Dat is vaak een heel effectieve behandeling van overslagen, waarna u ook geen medicijnen meer hoeft te slikken.
Ik hoop dat dit u een beetje gerust stelt

13:52 11/01/2016