Hartkloppingen en hartproblemen in de familie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:51 21/01/2016

Hartkloppingen en hartproblemen in de familie

Hallo. Ik ben een vrouw van 22 jaar oud. Ik heb al jaren last van dat ik eens per maand ongeveer hartkloppingen heb dat mijn hart ongeveer voor een 10 minuten lang 250 slagen per minuut gaat. Heb net vorige week een 24 uurs ECG gehad maar had nergens last van tijdens de ECG en ben bang dat er niks uitkomt. Maar heb wel vaak last van druk/pijn op de borst, hartoverslagen, onrustig gevoel, overmatig zweten en soms hartkloppingen. Als er niks uitkomt bij die ECG welke stappen kan ik dan ondernemen om toch verder onderzoek te laten doen. Hartproblemen zit trouwens in de familie. Mijn oma heeft dikke hartspierziekte en mijn opa moet vaak omleidingen om zijn hart. Mijn ouders zijn niet getest.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik denk dat voor u deze beste oplossing is om een cardio-memo te dragen. Dat is een apparaat dat 3 weken lang uw hartritme kan volgen.
Uw cardioloog kan dat vast voor u regelen.

De dikke hartspier en de vaatvernauwingen zijn niet gerelateerd aan uw klachten. Het is wel belangrijk om vast te leggen wat uw snelle hartslag veroorzaakt. Heel vaak is het goed op te lossen.

16:39 21/01/2016