pijn aan linkerarm | Forum

Terug

Forum

14:41 09/06/2014

pijn aan linkerarm

Ik had vorige week steeds pijn aan mijn linkerarm. Het voelde als een soort druk met name aan binnenkant van de elleboog. Ergens in mijn herinnering heb ik onthouden dat het hart gerelateerd kan zijn als je aan je linkerarm pijn hebt. Klopt dat, of is dat nu typisch een fabeltje? Het is nu trouwens weer weg,die druk. duurde een dikke week.
0
5

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Bij vernauwingen in de kransslagaderen (dit zijn de slagaders die het hart zelf van zuurstof voorzien) kan er een zuurstof tekort optreden van het hartspierweefsel. Symptomen hiervan zijn een drukkende pijn op de borst die kan uitstralen naar de linkerarm en kaken, maar soms ook naar de rug, schouderbladen of rechterarm.
Een enkele keer komt het voor dat een patiƫnt geen druk op de borst ervaart maar alleen pijn in de arm of de kaken.
Typisch voor angina pectoris (pijn op de borst door zuurstofgebrek van het hartspierweefsel) is dat het meestal ontstaat bij inspanning en zakt in rust echter ook hierop zijn weer uitzonderingen.
Kijk voor meer informatie ook eens onder het kopje “aandoeningen van de kransslagaderen”

10:45 10/06/2014

Libera

Ik ben bekend met cardiomyopathie (ARVC) en heb daarbij longproblemen. Vanwege ernstige benauwdheid ben ik bij mijn huisarts geweest en heb weer een stootkuur prednisolon. Ik vertelde hem dat ik regelmatig een druk op de borst ervaar en pijn tussen de schouderbladen. Hij wijdt dit aan mijn longproblemen. Bloeddruk was wat verhoogd en de hartslag in rust tussen 100-110 bpm. Dat kon ik ook goed merken. Ik heb overigens een ICD. Gisterennacht werd ik wakker van een pijnlijke linkerarm, kon geen prettige houding vinden en had pijn in de kaken. Verder een rustige hartslag en geen pijn op de borst. Dit heeft zo'n 2 uur geduurd en ben daarna toch in slaap gevallen. Gisterenmorgen geen klachten meer. Vorig jaar heb ik een ct-scan van de kransslagaders gehad, die waren helemaal schoon. Sinds 1,5 jaar slik ik geen crestor en ascal meer, was niet nodig. Cholesterol is goed. De klachten passen in mijn beleving ook niet in het plaatje maar toch zegt iets in me dat ik het niet moet negeren. Jaren geleden heeft een broer een hartstilstand gehad, is gereanimeerd en gedotterd en heeft stents. Zijn cholesterol goed. De oorzaak was kalkafzetting in de kransslagaders. Wanneer moet ik aan de bel trekken?

12:31 22/08/2015

Mar

Hallo,
Bij mij begon de pijn eerst in mijn linkerarm en schouder. Na enkele jaren kreeg ik pijn rond mijn hart. Geen benauwdheid alleen pijn. Ik kon niet eens mijn bed meer afhalen. Na onderzoek en diagnose a.p. ben ik begonnen met ademen volgens de Buteykomethode. Al na enkele weken trainen kon ik de aanvallen onderdrukken. Nu 3 maanden later functioneer ik zonder medicijnen, heb veel meer energie en de pijn is verdwenen. Ik train nog steeds 2 x per dag.
Het kost niets (evt. cursusgeld eenmalig) , geen medicatie, alleen discipline en de bloedvaten rond het hart die verkrampten, worden weer zacht. Het hart krijgt weer voldoende zuurstof en je hele stofwisseling verbetert. Mss helpt het u ook. Probeer het!

11:29 21/06/2016

Bijlagen:

attachment 1Artikel van Buteyko1.doc (68.0 KB)

Roellie van der Meulen

Hoeft niet alleen je linkerarm te zijn hoor……….ik had het met mijn rechterarm en daardoor omdat die spierpijn niet weg ging (en vanwege extreme vermoeidheid) doorgestuurd naar de cardioloog. Bleek dat ik een verouderd infarct had.

20:46 16/03/2017