Hartfalen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:26 02/02/2016

Hartfalen

Bij mn laatste bezoek aan de hartfalenverpleegkundige, werd me gezegd dat mn calcium veel te hoog was, multivitamine en vitamine D   Moest ik vooreerst laten staankunt u me vertellen wat het betekent dat het calcium veel te hoog is? 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw vraag.
Een verhoogd calcium kan verschillende oorzaken hebben van weinig bewegen (immobilizatie) tot verschillende ziekten, tot een verhoogde inname van calcium en/of vitamine D toe. Bij u wordt kennelijk gedacht aan het laatste. Waarschijnlijk zal de hartfalenverpleegkundige het calcium controleren na een paar weken. Als het verhoogd blijft zal er naar andere oorzaken gekeken moeten worden.
Een (lang bestaand) hoog calcium kan symptoomloos zijn, maar ook aanleiding geven tot verschillende klachten zoals moeheid, veel plassen, nierstenen, etc.

vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

13:01 03/02/2016