Hoesten | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

08:51 18/02/2016

Hoesten

Geachte  

 

Ik heb even een vraag over droge hoest die spontaan opkomt zetten en deze kan je niet tegen houden .

Ik heb het sinds mijn open hart operatie van 11-11-2011

het gaat af en toe zo erg dat het gewoon hoofdpijn met zich meebrengt 

Ik heb het wel eens voorgelegd bij mijn cardioloog gedacht word dan aan dat een medicijn dit veroorzaakt heeft u nog een idee wat een oplossing zou kunnen zijn .

 

Met vriendelijke groet  Piet Jacobs

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Lastig probleem.

Droge hoest komt vaker voor bij mensen na een hartinfarct, dotterbehandeling of omleidingoperatie.
Inderdaad kijken we dan ook kritisch naar de medicatie: een zogenaamde ACE-remmer (bv coversyl) en minder vaak een AT II antagonist kunnen klachten van droge hoest geven. Vaak testen we dan of het door die medicijnen komt door ze in gezamenlijk overleg tijdelijk te staken.
Of dit nog te maken zou kunnen met de beademing die u tijdens de open hart operatie heeft gehad?: dat lijkt mij minder waarschijnlijk.
Als er geen oorzaak wordt gevonden: soms helpt codeïne.

Succes!

23:50 18/02/2016