Hartritme stoornis | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:28 26/02/2016

Hartritme stoornis

Aan de heer Lucas Dekker,
 
Ik heb al vanaf mijn 30 jaar last van hartritme stoornissen en ben nu 55 jaar.
Ik slikt dan al vanaf mijn 30 Selokeen en later tambokor.
Tot mijn 48 jaar redelijk gegaan wel 3 - 4 per jaar voor een cardioversie naar het ziekenhuis.
In 2009 voor het eerst een ablatie gehad en in 2012 de tweede.
Al die tijd Selokeen en tambokor doorgeslikt daar kon ik goed op functioneren en ook nog sporten alleen regelmatig 4 keer per jaar voor een cardioversie naar het ziekenhuis.
Na aanraden van mijn cardioloog uit Nieuwegein in maart 2015 een minimaze laten doen.
Dat ging in het begin nog redelijk maar na een tijdje was er geen boezem fibreren meer maar een hartvesnellingen/flutter ongeveer 100 slagen.
Toen van de cardioloog andere medicijnen gekregen sotalol 3 x 80 daarna nog constant versnellingen  gehad maar die gingen nu wel sneller over soms duren die een half uur en soms 10 minuten.
Toen door de cardioloog een 3e ablatie in gang gezet die is gedaan op 05 januari 2016.
Maar nu zijn de hart versnellingen zelf nog erger.En heel veel overslagen die ik daar voor ook niet had.
 Bij de geringste inspanning bukken of wandelen gaat het al in een hoger hart ritme een aantal keren per dag.
Mijn is het opgevallen naar de minimaze in maart 2015 dat het allemaal alleen slechter is geworden in plaats van beter.
Toen kon ik alles nog op een paar keer per jaar een schokje in het ziekenhuis en nu kan ik niets haast meer dagelijks wordt ik geremd omdat het nu een aantal keer per dag is en bij maar iets doen die versnelling van het hart krijg ik heb geen vertrouwen meer in mijn eigen lichaam en beperkt mij in mijn dagelijks gang van zaken.
Ben hopelijk radeloos hoe we dit kunnen oplossen.
Ik hoop dat u mij misschien kunt helpen.
Alvast bedankt voor u medewerking .
 
Gr Arie Swets
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Verstuurd vanaf mijn iPad
 <blockquote type="cite">Op 26 feb. 2016 om 19:17 heeft <info@hart.volgers.org> <info@hart.volgers.org> het volgende geschreven:
 </blockquote>
<blockquote type="cite">

Het formulier om het wachtwoord te resetten is voor uw account gebruikt.

Gebruik de link hieronder om uw wachtwoord aan te passen.

http://hart.volgers.org/paswoord/controleren/31i/49q-efce224959be388e9717/?next=/profiel/bewerken/

Als u niet om het resetten van uw wachtwoord gevraagd hebt, negeer dan alstublieft deze email.

</blockquote>
0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Wat ontzettend vervelend voor u dat u nog zo'n operatie juist nog meer klachten heeft. U begint uw verhaal dat u vanaf uw 30e levensjaar al boezemfibrilleren heeft. Dit vind ik opvallend, omdat dat zo jong is. Soms is er dan sprake van een speciale oorzaak, zoals een andere, onderliggende ritmestoornis die telkens ontaardt naar boezemfibrilleren. Het kan zijn dat dat u nu parten speelt. Aan de andere kant kan het natuurlijk zo zijn dat er bij de eerdere ablatie naar deze andere ritmestoornissen is gezocht. Als die andere ritmestoornissen niet zijn uitgesloten, dan biedt dat een aanknopingspunt.
Het is belangrijk om te weten wat er nu gebeurt tijdens uw klachten: is er sprake van het normale ritme, maar dan te snel? Is er een andere ritmestoornis? Voor een meer specifiek antwoord heb ik meer medische informatie nodig.
Op basis van wat ik lees, dan heb ik toch de indruk dat het beter moet kunnen. Sterkte ermee. Mogelijk heeft het nog wat tijd nodig. Dat zie je ook nog wel eens na een ablatie.

14:00 27/02/2016