Hartfalen moeder | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:57 03/03/2016

Hartfalen moeder

Hallo, ons moeder is al jaren onder behandeling bij een internist voor colitis ulserosa,heeft alle medicijnen al gehad en krijgt nu 1x per 4 weken simponi prikken. Nu weten we sinds 2 weken dat ze zware hartfalen heeft! Ze zou eigenlijk,volgens haar cardioloog allang een nieuwe hartklep gehad moeten hebben,maar wegens lichamelijke conditie is het niet meer verantwoord om haar te opereren. Ze is dementerend en word snel steeds verwarder. Ook heeft haar internist gezegd dat er gestopt moet worden met simponie wegens de hartfalen! Maar in overleg met de cardioloog word er toch door gegaan met de prikken! Haar bloeddruk links is rond de110/80 rechts is rond 185/95 zelfs over de 200! Ze is vaak benauwd,zweten en houd veel vocht vast (in 4wkn tijd 17 kilo aan vocht aangekomen) wij maken ons ernstig zorgen om mam en weten niet wat we moeten doen en wat we kunnen verwachten.. en kan iemand ons uitleggen wat het gevaar is van simponi in combi met hartfalen? Alvast hartelijk bedankt!

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw vraag. Ik kan me uw bezorgdheid goed indenken als ik lees wat er allemaal gebeurd met uw moeder. Het middel dat uw moeder voor colitis ulcerosa krijgt remt bepaalde ontstekingsfactoren in het bloed door ze te binden. Echter doordat ze gebonden zijn blijven ze langer in het bloed en kunnen de de hartspiercellen, die ook gevoelig zijn voor deze ontstekingsfactoren als ze gebonden zijn, beschadigen. Hierdoor ontstaat een verminderde pompkracht van het hart. Of dat ook bij uw moeder gebeurt, is maar zeer de vraag. Hartfalen kan ook veel andere en veel vaker voorkomender oorzaken hebben. Dit kunt u met haar cardioloog bespreken en hij zal ook moeten aangeven of de Simponi gestopt moet worden. Het bloeddrukverschil tussen beide armen en de behandeling van de hoeveelheid vocht die ze vasthoudt kan hij/zij ook het beste onderzoeken en behandelen.

ik wens u veel sterkte.
vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

21:33 03/03/2016

Gizmo1302

Hartelijk dank voor uw antwoord!
Als ik het nu goed begrijp kan het doorgaan met de simponi prikken haar hartfalen verergeren ? Wij, haar 3 dochters, denken zelf dat er geen andere optie meer is dan doorgaan met de prikken.. In overleg tussen haar cardioloog en haar internist is besloten om door te gaan met de prikken. Dit wordt, in mijn ogen, alleen gedaan als er geen andere oplossing is. nu is het zo dat mam bloeddrukverlagers en plaspillen heeft die sinds afgelopen maandag door de internist verhoogd zijn, maar, de internist is er niet zeker van of dit een goede beslissing is… Dit maakt ons onzeker, gezien een internist hoort te weten wat hij doet en welke gevolgen dit kan hebben.. We zitten met zoveel vragen en (nog) geen antwoorden. Ik heb vanmiddag een belafspraak met haar internist en ik hoop dat hij ons uitleg en antwoord kan geven.. Mvg Bianca

09:14 04/03/2016