overslaan hart | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:32 17/03/2016

overslaan hart

Ik heb een kunst aortaklep en weet sinds ik die heb ook dat mijn mitralisklep lekt.

Nu heb ik de laatste tijd heel vaak dat mijn hart over slaat, als ik lig om de 3 of 4 slagen, en geregeld pijn in de linketzijde van mijn borstkas. kan dit ermee te maken hebben? en wat zou ik ertegen kunnen doen

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Beste,

Het overslaan van het hart wat u beschrijft zou kunnen passen bij zogenaamde ‘ventriculaire extrasystole’, oftewel om de paar slagen een extra, vroeg vallende slag. De verlengde pauze na zo'n extra slag wordt vaak gevoeld/ervaren als een overslag.
Een bepaalde vorm van mitraalkleplekkage (de mitraalklepprolaps) wordt gerelateerd aan ‘ventriculaire extrasystolie’.
Het is in uw geval (aangezien het optreedt bij liggen) vrij gemakkelijk om erachter te komen wat de precieze oorzaak is van uw overslag: een ecg (hartfilmpje) in rust of een 24-uurs ecg (holter) kan de oorzaak van uw klacht vaststellen.
Ik zou u willen adviseren hierover contact op te nemen met uw cardioloog.
Overigens: als het inderdaad ‘ventriculaire extrasystolie’ betreft: daarvan is de prognose vrijwel altijd goed.

14:22 19/03/2016