Hevige pijn borstkas, problemen met ademhalen na hartoperatie | Forum

Terug

Forum

13:33 02/05/2016

Hevige pijn borstkas, problemen met ademhalen na hartoperatie

Iets meer dan 3 jaar geleden kreeg mijn man, toen 46, een hartaanval. In de 4 daaropvolgende maanden kreeg hij 4 stents. De klachten verergeren, dus de 5de maand een.openhartoperatie: 3 overbruggingen. De eerste weken na de operatie had hij bijna niets van pijn en leek alles goed te gaan. Na enkele weken had hij opnieuw last van benauwdheid, pijn in borstkas en boos gevoel op linkerkant borst. Sindsdien is het een ware.lijdensweg; cardiologe 'begrijpen' het niet,; al 2 jaar behandelingen in pijnkliniek. Van infiltraties tot morfine. We zijn echt ten einde raad. We hebben zijn zaak moeten stopzetten, hij kan echt niets van inspanningen doen.iemand raad?
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Wat een vervelend beloop. Ik begrijp dat uw man bij niets meer kan.
Is er in de tussentijd al eens opnieuw naar de omleidingen (overbruggingen) en kransslagaders gekeken met een hartcathterarisatie?
Als er bij catheterisatie bijkt dat de omlediingen goed functioneren en er zijn geen nieuwe vernauwingen in de eigen kranslagaders, dan is het duidelijk dat het daar niet aan ligt.
Is er een hartcatheterisatie gedaan?

12:48 11/05/2016

Inge

Geachte arts

We hebben al catheterisatie laten doen. Met hart en bloedvaten is alles ok.
Ik las wel in 1 van de verslagen dat er een beenader werd gebruikt van matige kwaliteit. Kan dat kwaad?
We krijgen als antwoord enkel ‘ dat ze niet kunnen blijven overbruggen, want dat alles wel eens ineen zou kunnen stuiken’.
We maken ons toch wel zorgen.

Mvg

11:08 12/11/2016