Hoe verloopt de vervanging van een ICD als die ónder de borstspier (dus dieper) geïmplanteerd is? Wordt dit onder narcose gedaan? Ik kan me voorstellen dat dit toch iets lastiger is.
Het vervangen of plaatsen van een ICD wordt op de operatiekamers gedaan. Omdat het onder de borstspier leggen van een ICD vaak pijnlijker is dan wanneer deze alleen onder de hud geplaatst wordt, wordt u inderdaad onder narcose gebracht.
Hier is vlogger Jeroen. Hij heeft al 20 jaar een ICD. Hij leeft ermee, en dat lukt hem goed. Hij is ook realistisch. Omdat het week van het Hartritme is, wilde ...
Mevr. van Eijck dank voor uw uitleg van de pompfunktie e.d.Rest mij nog een vraag:Wat is bij mindere pompfunktie het voordeel van ICD ten opzichte vanbijvoorbeeld ablatie?
Geachte cardiologen,
Hoe verloopt de vervanging van een ICD als die ónder de borstspier (dus dieper) geïmplanteerd is? Wordt dit onder narcose gedaan? Ik kan me voorstellen dat dit toch iets lastiger is.
Bij voorbaat dank.
Je moet Inloggen om te reageren
Cassandra Hoorn
Het vervangen of plaatsen van een ICD wordt op de operatiekamers gedaan. Omdat het onder de borstspier leggen van een ICD vaak pijnlijker is dan wanneer deze alleen onder de hud geplaatst wordt, wordt u inderdaad onder narcose gebracht.
08:21 11/05/2016