Overslagen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:01 10/05/2016

Overslagen

Ik zou graag een vraag stellen over de vele overslagen, 12%, die ik heb.Ik heb in 2012 een ablatie ondergaan ivm boezemfibrilleren in Uw ziekenhuis. Nu heb ik geen bf meer maar veel overslagen die uit zowel de boezems als de kamers komen. Het beheerst mijn leven behoorlijk. Ik slik Pradaxa 110mg tweemaal daags en de Nebivolol 2x driekwart tablet van5mg is gisteren vervangen door 3x daags Verapamil HCI cf van 40 mg. Daarvoor heb ik nog Tambocor geslikt waar ik zeer vervelende ritmestoornissen van kreeg. Nu is mijn vraag, gaat Pradaxa samen met Verapamil? Mijn cardioloog zegt dat deze dosering prima gaat maar ik maak me zorgen.En moet ik de Nebivolol eerst afbouwen? Ben aan het einde van mijn latijn want vaak slaap ik weken nauwelijks door de vele overslagen en overdag is het niet veel beter. Ben er super zenuwachtig van! Het zou fijn zijn als ik Uw mening zou mogen horen. Alvast bedankt!

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Het advies is om bij gebruik van verapamil de pradaxa te verlagen van 150 mg naar 110 mg. Dat is bij u dus goed geregeld.
Nebivolol, een beta-blokker, wordt over het algemeen in een paar dagen afgebouwd, als het niet meer gebruikt gaat worden.
Over het algemeen werkt tambocor goed op overslagen. Mogelijk had u die vervelende ritmestoornissen voor de ablatie. Als de ablatie nu goed gelukt is, is het vrijwel zeker dat u van deze vervelende bijwerking, geen last meer heeft. Dus, heroverweeg het gebruik van tambocor.
Ablatie is ook mogelijk voor overslagen, maar dat wordt lastiger als ze zowel uit de boezem, als uit de kamer komen, dus als het om meerdere plekken gaat.
Overslagen zijn niet gevaarlijk, probeert u zich daar dus geen zorgen over te maken.
U kunt op deze website nog veel lezen over overslagen.

08:29 11/05/2016

Toos

Beste dokter Dekker,
Hartelijk dank voor Uw reactie. De vervelende reacties op de de Tambocor, die waren helaas na de ablatie. BF heb ik niet meer.Wat ik had waren veel overslagen maar heel hard en bonkend. Het heeft mij twee maanden mijn nachtrust gekost. Jammer dat ik het niet meer kan gebruiken.
Ik ga Uw raad opvolgen en hoop dat het dan beter gaat.
Met vriendelijke groet.

08:57 11/05/2016