Hartslag. | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:22 13/06/2016

Hartslag.

Ik heb in rust een hartslag tussen de 75 en 80, heb 4 jaar geleden een hartinfarct gehad, nu is alles prima, bloeddruk, cholesterol alles is goed, alleen vind de cardioloog mijn hartslag te hoog en wil me nog een bètablokker geven, ik slik er al 2, en wil eigenlijk niet meer slikken, voel me prima, kan alles, ben niet moe of kortademig, nu is mijn vraag, wat is een normale hartslag in rust, mijn leeftijd is 64

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Een normale hartslag bij volwassen is tussen de 60 en de 100 slagen per minuut. Hoger dan 100 noemen we tachycardie. Lager dan 60 een bradycardie. Uw hartslag valt dus binnen de normaalwaarden. Echter na een hartinfarct wil de cardioloog uw hartslag graag zo laag mogelijk houden omdat daarmee ook de zuurstofbehoefte van het hart zo laag mogelijk is. Daarnaast zorgt een betablocker ook voor een lagere bloeddruk en laat hij het hart wat minder krachtig samentrekken en verlengt het de onspanningsfase van het hart. Die drie dingen samen maken dat een betablocker het hart beschermt tegen zuurstofgebrek. Ik raad u aan om met uw cardioloog de voors en tegens af te wegen en samen tot een besluit te komen.

17:46 13/06/2016

Jan Muusz

Het lijkt toch nog wel van belang Hoe de sterkte is van debetablokkers.

14:28 21/06/2016

Sjaak

Ik begrijp het belang van bètablokkers. Echter waarom zou je er twee, of wellicht drie, verschillende gebruiken? Je zou denken dat als de hoeveelheid aan betablokkers verhoogd zou moeten worden dat dat ook kan door een hogere dosis van dezelfde betablokker voor te schrijven (of meer eenheden van dezelfde dosis).

21:16 21/06/2016

Nesia Krosvanderklis

Ik slik nu metropolol s,morgens en s,avonds 50 Mg.

18:03 23/06/2016