Maagpijn bij gebruik Pradaxa 150 mg | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

23:08 21/06/2016

Maagpijn bij gebruik Pradaxa 150 mg

ik gebruik sinds april Pradaxa en had soms milde darmklachten. De laatste weken heb ik regelmatig maagpijn en soms last van diarree. Mijn cardioloog gaf aan dat het wellicht verstandig is om Pradaxa tijdens het eten te slikken. Ik s het misschien niet verstandiger om een maagbeschermend te gebruiken? Of is dit ook niet voor altijd de oplossing?

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Maag- en darmklachten is een bekende bijwerking van pradaxa, en eigenlijk de meest voorkomende. Ik denk dat een maagbeschermer niet zal werken. Wellicht is het beter om te overleggen of een andere bloedverdunner uit de NOAC-familie niet een goede optie is. Vaak zie je dat een andere bloedverdunner uit dezelfde familie, zoals eliquis of rivaroxaban, de bijwerking niet hebben.

20:36 22/06/2016