Kortademig en druk op de borst | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:25 22/06/2016

Kortademig en druk op de borst

Ik ben Parkinson pat.

 Ik ben al 2 keer opgenomen geweest voor rare klachte.

was heel vreemd  kwam met name door medicijnen die sinds oktober werden vervangen door een goedkopere variant.

Kortademig trekkingen enz enz.

ben toen met spoed opgenomen had tensies van 180/120 pols 100w

ze konden toen niets vinden , tot ik zelf er achter kwam dat het wel  

eens door de goedkopere med.

Hebben wel gelijk mijn galblaas verwijderd want dat zou de oorzaak wel zijn.

Nu heb ik de originele  med. Weer gekregen sinds een maand en die klachten zijn weg.

Maar toch heb ik met regelmaat de volgende klachten druk gevoel/band om borstkast

beklemmend gevoel in de keel net of er een stuk brood vastzit

Tintelingen linker schouderklopje en uitstarlend naar onderarm en vinger.

Tintelingen linkerkant  gezicht en tintelingen in linker gedeelte tong.

Oorpijn  links ( is gevoelig  naar gevoel)

Ben bij huisarts geweest en had toen een tachycardie van 120

medicijnen gekregen na overleg cardioloog. 1x daags Metoprolosuccinaat 25 mg

 Wederom naar huisarts toen de druk onderborstbeen  heviger

was.....

ECG gedraaid en nitroglycerine spray  de klachten zakten.

heb toen geëist dat ik naar de cardioloog wilde...

fiets test gehad 5 minuten.....

uitslag niets aan de hand....

was zo overdonderd dat ik vergat te vragen of ik door moest gaan met de Metoprolosuccinaat ..

Volgens mij denken ze dat ik me aanstel. maar ik voel me gewoon niet altijd goed/lekker misschien weet u een oplossingook ben ik dan misselijk neem da n een nitroglycerine spray onder tong ene soms 4 spray klachten worden iets mminderheid is geen hyperventileren ,

ik ben zelf verpleegkundige misschien daarom dat ze me niet geloven

 

Ik wordt hier zeer onzeker van

Kunt u mij misschien helpen

Vriendelijke groeten Minke

Bijlagen:

image.jpg

attachment image.jpg (206.9 KB)

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Ik begrijp dat een deel van je klachten over zijn gegaan toen je weer de ‘oude’ medicatie bent gaan gebruiken.
Een ander deel van je klachten is blijven bestaan, daar is onderzoek naar gedaan middels een fietstest met een goed resultaat, maar toch blijven de zorgen.
Is het zo goed samengevat?

Ik kan me voorstellen dat je graag te weten komt waar je klachten door veroorzaakt worden. Gaat het om een hartritmestoornis? Je huisarts dacht daar mogelijk aan, gezien de behandeling met metoprolol (heeft effect op het hartritme en op de bloeddruk). Ben ook benieuwd naar wat de cardioloog verder voor verklaring heeft gegeven ten aanzien van de klachten; was er nog verder onderzoek nodig?

Misschien is het verstandig om dit ook nog eens bij je huisarts aan te kaarten. Hij/zij heeft besloten om je vanwege je klachten door te verwijzen.

18:28 24/06/2016