Succes van ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:14 24/06/2016

Succes van ablatie

Hallo, ik heb 3 weken geleden een ablatie gehad voor een AVNRT die succesvol leek te zijn. Nu las ik in de informatie over de nazorg dat je af en toe nog klachten kan hebben na de ablatie. Nu heb ik de eerste week na de ablatie en nu deze week 2 keer lichte hartkloppingen gehad. Het voelde hetzelfde als voor de ablatie maar dan heel erg gedempt achter in mijn keel en zeer kort. 1 keer werd ik kort duizelig zoals voorheen. Is dit beeld ook passend bij een geslaagde ablatie? Ik ben erg bang dat het toch terugkomt. Weet niet of ik de moed heb weer te gaan voor een ablatie. En ik wil echt niet aan medicatie... 

Groeten Daphne 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

De kans dat een AVNRT-ablatie succesvol is, is 98%.
Wat ik nogal eens hoor is dat mensen flink gevoelig zijn voor overslagen. Dit komt omdat voor de ablatie deze overslagen de AVNRT in gang zetten en het lichaam daardoor wat ‘gevoeliger’ is geworden voor de overslagen. Ieder mens heeft overslagen, dat gevoel verdwijnt als regel altijd in de loop van de tijd.
Het gevoel dat je beschrijft kan heel goed passen bij die overslagen. Ik verwacht dus dat het van zelf zal verdwijnen.
Er zijn ook ablaties voor andere ritmestoornissen (zoals boezemfibrilleren) waarbij het wel voorkomt dat in de eerste weken nog ritmestoornissen voorkomen. Mogelijk heb je dat ergens gelezen, maar dat is geheel niet van toepassing op jouw situatie.

16:08 24/06/2016

Daphne

Ik heb onder de reactie gereageerd. Ik weet niet of ik dan een reactie krijg dus probeer ik het nog even zo:
“BEDANKT VOOR DE REACTIE. WAT IK VOEL ZIJN GEEN OVERSLAGEN. IK WEET HOE DAT VOELT OMDAT DIT INDERDAAD VAAK ZORGDE VOOR MIJN AVNRT. IK VOEL MIJN HART WEER HEEL SNEL KLOPPEN PRECIES ALS VOORHEEN ALLEEN VOEL IK HET HEEL VER WEG. EN DAN NIET LANGER DAN EEN MINUUT. BETER KAN IK HET NIET OMSCHRIJVEN. DAAROM VROEG IK ME AF OF DIT NORMAAL IS OF DAT IK DIT BETER KAN MELDEN. DE OVERSLAGEN VOEL IK JUIST MINDER DAN VOOR MIJN ABLATIE.” (Ik heb in september mijn controle afspraak)

13:41 27/06/2016