prinzmetal | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

22:10 04/07/2016

prinzmetal

In februari heb ik een tweede hartinfarct gehad (52 jaar). En is als oorzaak het prinzmetal sundroom gevonden. Ik lees bij de meeste mensen, dat het gepaard gaat met heftige aanvallen. Bij mij is dit echter niet zo. Ik heb de hele dag door een pijnlijke plek tussen de onderkaak en kin...onderkin ;)

Nadat ik een paar weken uit het ziekenhuis thuis was, keerden de pijnlijke plek terug en is de nifedipine verdubbeld. Toen was de pijn weg. 

Nu zit ik in een heftige periode met ziekte van mijn vader en de pijn is weer terug. Maar de nifedepine nog verder ophogen, zal geen goede optie zijn, daar ik nog meer bloedverdunners gebruik. 

Met het infarct had ik buiten de pijn in de hals ook een lichte pijn in de bovenarmen. Dat heb ik nu niet, maar vraag me af of dit kwaad kan. Een spray helpt een half uurtje en daarna voel ik het nog. 

Is er iemand die mij hier iets over kan vertellen. Mag ik deze klachten negeren en wachten totdat het verdwijnt of moet ik hiermee terug naar de cardioloog en hoe snel?

Met vriendelijke groet Sandra. 

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Wat mij opvalt aan uw verhaal is dat de klachten wel reageren op medicatie. Dat betekent dat het toevoegen of ophogen van medicatie misschien wel soelaas kan bieden.
Nifedipine is geen bloedverdunner, maar een vaatverwijdend middel, dus het feit dat u bloedverdunners gebruikt, betekent niet dat de dosis nifedipine niet omhoog kan.
Soms helpen ook langwerkende nitraten (dat is een langwerkende vorm van het medicijn dat in uw spray zit).
Al met al goed om eens met uw cardioloog te bespreken.

22:31 05/07/2016

SandraR

Dank u wel voor u antwoord. Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt bij de cardioloog. Heb al veel gezocht op internet en lees bij iedereen aanvalsbewijze klachten.
Bij mij gaat het anders, ik voel bijna zonder ophouden een lichte pijn tussen onderkaak en hals.
Bij het tweede hartinfarct ging het gepaard met lichte pijn in de bovenarmen.
mijn vraag is: komt het vaker voor, dat de pijn continue licht aanwezig is ipv met aanvallen?

21:48 09/07/2016

Pim Tonino

De meeste mensen met Prinzmetal hebben inderdaad aanvalsgewijze klachten. Toch horen we ook wel eens klachtpatronen zoals bij u.

22:55 14/07/2016