Een jaar na het plaatsen van mijn pacemaker doet mijn linkerarm zo zeer in de ochtend! | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:52 18/07/2016

Een jaar na het plaatsen van mijn pacemaker doet mijn linkerarm zo zeer in de ochtend!

Het is inmiddels alweer een jaar geleden dan ik geopereerd ben aan mijn hart.Even kort omschreven, linkerhartklep is kunstklep geworden, rechter gerepareerd want allebei lekte ze. Een ablatie omdat ik al 14 cardioversies gehad had i.v.m. boezemfibrilatie. Maar doordat het niet lekker ging, na de operatie kreeg ik een pacemaker. In het begin heb je last van je arm en voel je het kastje zitten. Maar ik ben er al helemaal aan gewend. Alleen is het soms nog even zoeken wat mag ik wel met een pacemaker en wat niet. Maar sinds enige tijd denk nu 3 weken heb ik echt pijn in mijn linkerarm. Ik noem het altijd maar mijn pacemakerarm. Er zijn meer aderen zichtbaar dan voorheen, en in de ochtend word ik wakker met een hele dikke linkerhand. Ik heb er wel wat kracht in en doe ook gewoon alles maar het kost me meer moeite. Het voelt soms net alsof je zo'n slaaparm hebt. Waar zou dit door kunnen komen heeft dat ook te maken met mijn pacemaker. Zo af en toe heb ik ook wat zeurende pijn op mijn borst maar dat zakt dan wel weer snel. Is dat het aanslaan van de pacemaker. Maar wat kan ik doe aan die arm, is het verstandig om naar de fyshiotherapeut te gaan?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

U vertelt mij een verhaal dat zeer sterk doet denken aan een thrombose-arm. De afvloed van bloed uit uw linker arm is dan belemmerd, waardoor hij dikker wordt en de aderen opzwellen. Dit kan gebeuren door de aanwezigheid van de pacemaker-draden.
Het is belangrijk dat u contact opneemt met uw cardioloog, omdat bloedverdunners nodig zijn bij zo'n thrombose-arm. Heel vaak gaat het in de loop van de tijd weer over bij gebruik van bloedverdunners.
Uw cardioloog kan dit goed beoordelen en vaststellen via beeldvormend onderzoek.

10:08 19/07/2016

Marja Schep

Inmiddels heb ik mijn cardioloog zelf gesproken en het besproken. Wat het is weet hij niet maar hij vond het ook raar dat het een jaar na de plaatsing voorkwam. Het had te maken met een zenuw vertelde hij mij. Bloedverdunners neem ik standaard in vanwege mijn mechanische hartklep. En de waardes zijn daarvan al maanden ?
En inderdaad het gaat vanzelf weg.
Wel bedankt voor jullie reactie want ik heb het ook met mijn cardioloog besproken. Wat u antwoord hierin was. Groet Marja

13:55 05/08/2016