UWV en Hartproblemen | Forum

Terug

Forum

22:55 10/08/2016

UWV en Hartproblemen

Hallo Mede forumleden,

Ik zou graag in contact willen komen met mesen die net als ik de molen van het UWV zijn terecht gekomen. Heb hartritmestorinis en hartfalen, maar kan en mag (moet ) van het UWV 40 uur werken. ben voor 65% afgekeurd. Wordt wel met beprekinge(en) rekenig gehouden maar wanneer moet ik herstellen ?

Groet Pieter

0
17

Je moet Inloggen om te reageren

Herman

Dag Pieter,
Ik zit nog niet in de UWV-molen maar herken je probleem. In oktober 2015 heb ik een hartinfarct gehad een bypass-operatie en door complicaties nog een operatie. Een paar keer in de herstelperiode herken ik jouw opmerking/ hartekreet “wanneer moet ik herstellen?” Herstellen, revalideren, oriënteren op werk en eventueel ander werk en dagelijks leven; het is vaak niet in balans terwijl energie toch al een ding is. Ik wens je er sterkte mee en ik ben benieuwd hoe anderen hier mee gedeald hebben/ dit voor elkaar gekregen hebben.
Groet, Herman

00:37 13/08/2016

Bert

Als hart en vaatpatiënt voel ik met je mee. Instanties / werkgevers / noem ze maar op, die zelf deze aandoening niet hebben ervaren/doormaken, kunnen niet inschatten en jou verplichten dat jij weer kunt werken! Onmenselijk!!

In de huidige medische zorg wordt *eigen regie en verantwoordelijkheid* gepromoot. Jij bent de enige die weet wat je voelt, doormaakt en vooral, nodig hebt om op een verantwoorde wijze te kunnen genezen.
Jij bent nu belangrijk! Jij eerst en dan de werkgever/opdrachtgever. Wanneer jij je leven niet in eigen hand neemt gebeurt er verder niets. Vaak niet uit onwil (regeltjes, protocollen, enz) maar uit onwetendheid.

Succes in het proces om voor jezelf te kiezen!

13:44 16/08/2016

Nicole

Beste Pieter,
Jouw verhaal is erg herkenbaar. 3 Jaar geleden zwaar in de molen terecht gekomen. Van nog net kunnen werken binnen een dag een hoogbejaarde na mijn eerste ablatie voor een zeldzaam hartritmeprobleem. De laatste 3 jaar nog meerdere operaties en behandelingen ondergaan voor mijn hart en voor schildklierkanker. Vorig jaar in de tijdelijke WIA terecht gekomen omdat ik opnieuw een operatie moest ondergaan. Dit jaar opnieuw herkeuring gehad en werd ik voor 64% afgekeurd want ik kon zeker wel 8 uur per dag/40 uur per week werken (met een waslijst aan beperkingen). En dit ofwel ik aangaf nog steeds nauwelijks iets te kunnen op een dag en volop in behandeling zit en waarschijnlijk opnieuw een operatie zou moeten ondergaan. Had hij aangegeven dat ik 7 uur per dag kon werken dan was ik meer dan 65% afgekeurd geweest … je begrijpt dus hoe hun redeneren. Ik heb nu bij het UWV bezwaar ingediend.

13:46 16/08/2016

Jany T hooft

Hallo Pieter , net als jij hartfalen (lichte vorm) en hartritmestoornis, heb ook hartinfarcten gehad, 2 x knieprothese waardoor arthrofibrose,verstijving, en artrose in mijn vingers. Ben na de jnfarcten, 5 jr geleden altijd erg moe gebleven,(was nog wat bij, cardiogene shock en week coma) na 2 jr ziektewet , 2 jr wia en vorig jaar gekeurd voor wia/iva.
De arts zag nog genoeg mogelijkheden om 30 uur per week te werken. Als ik iets doe ben ik na 10 min. Al versleten. Had er een slecht gevoel bij.
Maar er waren voor mij maar 2 banen dus afgekeurd ! Had anders toch wel bezwaar gemaakt. Advies om toch iemand mee te nemen. Kreeg wel van meerdere te horen dat je met een burn-out oid sneller afgekeurd word dan met hartklachten. Het blijft moeilijk, idd wanneer revalideren en herstel,en ? Ik moet nog dagelijks oefenen en vaak naar fysio, alles duurt lang door de vermoeidheid, moet beter en verser eten dus dat kost veel tijd.
Ik hoop dat je tijd krijgt om te herstellen en wens je alle goeds.

14:39 16/08/2016

Dokus

Meestal herstel je het best als je actief bent , daar is werken er een van.

23:25 16/08/2016

• meer