Na ablatie ander ritme in hartslag (wel regelmatig) | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:19 22/09/2016

Na ablatie ander ritme in hartslag (wel regelmatig)

Dag, vanaf 3 weken na mijn ablatie bij de AV-knoop heb ik gedurende de dag meermaals dat mijn hartslag een ander ritme heeft, hij slaat continue na 2 slagen een slag over. Dit wordt nu behandeld met Verapamil maar het helpt niet, schijnt ook geen kwaad te kunnen. Maar het is wel hinderlijk en verontrustend. Komt dit vaker voor en gaat het vanzelf over?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik neem dat u een ablatie voor een AVNRT heeft gehad. Wat u beschrijft lijkt heel erg op een overslag. Het kan inderdaad geen kwaad, en wordt soms wat minder door verapamil.
Het is, voor zover mijn ervaring strekt, geen bekend fenomeen dat na zo'n ablatie meer overslagen voorkomen. Misschien hebben andere patiënten die ervaring wel, en dan hoor ik het graag. Wel hoor ik wel eens dat de hartslag wat sneller is, in de weken na de ablatie; dat verdwijnt dan vanzelf weer.
Vrijwel iedereen heeft overslagen, en soms komen ze in periodes veel vaker voor, bijv bij vermoeidheid of stress. Dit zou bij u een rol kunnen spelen. Als het nou echt langdurig, zeg maar weken, aanhoudt, dan kan het zijn dat u ook last heeft en houdt van deze overslagen. Ook deze overslagen kunnen goed behandeld worden met een katheter-ablatie.

15:12 22/09/2016

caroline74

Hallo

Ik heb hier ook vrij direct eigenlijk na mn ablatie last van gekregen/gehouden, t is inmiddels 8 jaar geleden, dat mijn ablatie plaats vond, ik krijg hier ook verapamil voor, er naast slik ik ook
tambocor en bisoprolol, de overslagen zijn niet dagelijks maar inmiddels heeft de cardioloog
en ook de huisarts mij duidelijk gemaakt dat t blijvend zal zijn, en ik er mee moet leren om
gaan.
Het klopt dat t soms beangstigend is,er mee leren leven valt ook zwaar soms, ik merk wel dat wanneer ik me netjes aan rust hou regelmaat in mijn dag hou, en stress zo min mogelijk toe
laat(valt ook niet altijd mee)ik t minste last heb. Maar ja t hoeft natuurlijk niet dat t bij jou blijvend is, hopelijk kom je er gauw af, ik zie dat t nog maar 3 weken geleden is, dus er is hoop

18:29 22/09/2016