“Hartkramp” , ook wel angina pectoris wordt veroorzaakt door zuurstofgebrek van een deel van de hartspier. Meestal wordt dit veroorzaakt door een vernauwde of afgesloten kransslagader. Een pijnstiller helpt hier niet tegen, maar kan wel de pijn bestrijden, waardoor de hartkramp niet of minder gevoeld wordt.
Yona en Harmen zijn al 4 jaar buren. Harmen kreeg in 2014, tijdens een bezoek aan Keulen, onverwacht een ontsteking aan zijn hartklep. Hun relatie als buren veranderde hierdoor ingrijpend.
Op 18, 20 en 22 juni is de Week van het Hartritme. Deze week zullen we speciale aandacht vragen voor hartritme en stoornissen daarbij.Wat is een “normaal” ritme, wat is afwijkend. Wanneer moet je ...
L.S.,
Vanwege rugklachten moet ik Buprenorfine pleisters plakken.
Helpen deze ook tegen hartkramp of kan ik ervan uitgaan dat wanneer er iets mis is met het hart ik dit toch voel?
Met vriendelijke groeten, Toney
Je moet Inloggen om te reageren
Otterspoor
Beste Toney,
“Hartkramp” , ook wel angina pectoris wordt veroorzaakt door zuurstofgebrek van een deel van de hartspier. Meestal wordt dit veroorzaakt door een vernauwde of afgesloten kransslagader. Een pijnstiller helpt hier niet tegen, maar kan wel de pijn bestrijden, waardoor de hartkramp niet of minder gevoeld wordt.
vriendelijke groeten,
Luuk Otterspoor
20:03 26/09/2016